pro Jakuba Minaříka
Ag
Dobrýde/zkazila sem to.Ani mě to nenapadlo,že bych to někdy ještě udělala a abstinovat mi šlo lehce .Volala jsem do káčka,protože mě to fakt dost vyděšsilo a tam řeli že to je celkem v poho a že abstinuju docela dlouho a tak, ale já vim,že to v podě až tak neni. spojily se mi dohromady všechny relapsy ,který sem měla a mám toho fakt plnou hlavu.

Odpověděl: Jakub Minařík
Děsit se je asi hloupost, spíše jde o to ten relaps zastavit. Existuje celkem slušné riziko, že se po nějaké době rozjedete a začnete znova brát. Může se to stát velmi snadno. Stačí relapsovat jednou pak za pár týdnů podruhé a než se vzpamatujete, tak znova berete. Jde to plíživě, ale plíží se to obyčejně dosti rychle. Rozumné doporučení by asi bylo pokusit se o léčbu, ale o tom jsme už mluvili a navíc v situaci, jako je tahle, na to asi neuslyšíte. Varianta by byla alespoň do toho stacionáře zajít a promluvit si tam s někým o tom a pak tam třeba nějaký čas - alespoň pár týdnů chodit. No, uvidíte. Každopádně se snažte zůstat v klidu, fungovat tak jako doposud, dávat si pozor na rizikové situace, ... P.s. On ten relaps nebyl zase nic tak moc překvapivého, když zalistujete v paměti tak si vybavíte, že jsem vám tohle prorokoval. Zkuste se teď soustředit na to, abyste to stabilizovala.