antibiotika
head machine
Dobry den .. chcem sa spypať že ked beriem kazdych 8 hodín antibiotika Penbene a zajtra t.j piatok večer chcem isť na jednu party (plánujem si dať bud eckoˇ) že či ma to môže zabiť .. este som neskúšal eckovať na antibiotika .... inak cital som aj ten papierik v krabicke a pisali ze sa pri tých antibiotykach nemajú piť alkoholické nápoje ? ked budem piť je to moc velke riziko ???? nebolo by rozmumnejšie na chvilu tie antibiotika vypustiť teda aspon na zajtra ... diki za odpoved a prosim o rychlu odpoved lebo zajtra už idem .... diki

Odpověděl: Bára Orlíková
Pokud máte předepsaná antibiotika, asi je máte předepsaná z nějakého důvodu - předpokládám proto, že jste nemocný. Pokud jste nemocný a berete antibiotika, Váš organismus je dost oslabený a měl byste zůstat v klidu. Když vyrazíte na party a dáte si extázi, přivodíte svému tělu stimulačním účinkem extáze stav, kdy se Vám mnohem snadněji může stát, že to Váš organismus nebude chtít snášet a zkolabujete - a to, že zkolabujete může vypadat různě. Neznám Váš zdravotní stav a tak těžko můžu posoudit, jak to na Vás bude působit a jestli Vás to může zabít. Životu nebezpečná je kombinace extáze především s některými typy antidepresiv (IMAO) a také není zrovna příliš bezpečné zkombinovat víc stimulačních látek dohromady, hrozí pak riziko kardiovaskulárních potíží. Rozhodně Vám nemůžu doporučit, abyste v pátek vyrazil a dal si "éčko" - rizika, že si přivodíte nějaké zdravotní problémy (když pominu to, že v extázi můžete být úplně jiná látka než MDMA, která může způsobit potíže sama o sobě i bez toho, abyste to s něčím kombinoval), jsou docela velká. A zkombinovat alkohol, antibiotika a extázi... dokážu si představit lepší zážitky. Co kdybyste pro jednou vynechal, nechal svému tělu čas pro regeneraci a pak vyrazil jindy s tím, že rizika budou dejme tomu o něco málo únosnější? Je to samozřejmě na Vás. P. S. jo, a taky zajímavý tip www.lf3.cuni.cz/drogy, tam najdete spoustu užitečných a zajímavých informací o extázi - včetně datbáze tablet extáze zachycených v ČR včetně jejich složení.