Postdrogové problémy
faces
Dobrý den paní doktorko. Asi před rokem jsem si zahrával z drogama a nejvíc jsem to přehnal s pervitinem. Jednoho dne po dvoudením tahu, abych vydržel v práci, jsem si dal velkou dávku a měl jsem záchvat při kterém jsem si myslel, že umírám. Pak jsem ležel v nemocnici, kde jsem neřekl co mi to způsobilo. V téhle době jsem měl i těžké životní období (s holkou s rodinou) prostě to na mě všechno spadlo.Poté jsem prodělal těžkou ?virózu? No a od té doby nejsem v pořádku. Byl jsem u psychložky a ta mi potvrdila, že za moje problémy můžou drogy. Nasadila mi, proto Antidepresiva, která mi skoro vůbec nepomohla. Pak mi řekla,že to chce čas a že musím chtít sám a pak se to zpraví. Začal jsem se hodně snažit začal jsem sportovat, cvičit jógu, omezil jsem dřívější životní styl (a žádné tvrdé drogy!!!) Paní doktorko, je to už rok, sice některé symptomy už se zlepšily nebo zmizely, ale pořád to není jak to bývalo před tím! Nemohlo dojít k nějákému trvalejšímu poškození??? Moje potíže: Psychosomatické - závratě, svalový třes a napětí, tepání v různých částech těla,těkání v očních svalech,bolesti v zádech, nepřiměřená únava. Psychické- výrazně zhoršená paměť a soustřeďenost někdy i mentální otupělost, jednou nebo i několikrát za den přicházejí stavy podobné Panické psychóze, Depersonalizace s tím spojená deprese, smutek a neustálé sebekontrolování se... Už jsem se s těmito problémy naučil žít v normálním životě, ale přesto to jsou pro mě stále velké překážky. Paní doktorko já moc dobře vím, že po e-mailu toho moc nepoznáte, přesto mi prosím vás řekněte svůj objektivní názor nebo jestli jste se s něčím takovým ve své praxi setkala a jak to dopadlo. Děkuji vám moc za odpověď. Smutný Lukáš

Odpověděl: Tereza Formánková
Dobrý den, vaše současné problémy mohou být skutečně způsobeny účinkem pervitinu ,či mohla droga usnadnit jejich odkrytí při vašem sklonu k takovým projevům.Může se za nimi však také skrývat nějaké tělesné onemocnění. Život s takovýmito stavy vám jistě přináší mnohé problémy. Jste-li z Prahy, doporučovala bych vám návštěvu psychiatrů v Denním stacionáři SANANIMU (tel.803130), MUDr.Jakuba Minaříka či MUDr. Kamila Kaliny,kteří by s vámi o vašem problému pohovořili podrobněji a vyšetřili by vás, nejste-li z Prahy, obraťe se prosím na svého praktic. lékaře. Napíšete-li nám, odkud jste,můžeme vám případně nějakého odborníka ve vašem okolí doporučit. MUDr.Tereza Bouchalová