učitel
roman
náš učitel angličtiny mě mačapal na wc jak si píchám. domluvivili sme se že když přestanu nebude z toho nic dělat., rád bych , ale nejde to a tka radči nbechodim do školy tři dny a jen zkoušim snížit dávku. bojim se, že mě vyhoděj ze školy a tety u který žiju, protože rodiče zemřeli při autonehodě. jsou nma to léky?je mi 19, rok asi beru, sám, nechci aby to někdo věděl. prosim odpovězrte mi anonymně. strašně sae bojim

Odpověděl: Bára Orlíková
Nepanikařte. Situace se dá řešit, ale myslím, že varianta, že sám vysnižujete dávky a nebudete chodit do školy, není to nejlepší řešení. Pokud je Vám devatenáct, tak předpokládám, že budete školu zanedlouho končit (jestliže se jedná o SŠ) a byla by škoda si to pokazit. Na vaši otázku, zda "jsou na to léky", vám mohu odpovědět takto - nejsou léky, které by vás zbavily závislosti. Ale jsou léky, které se užívají jako náhražka za heroin - jsou to také opiáty, ale máte jistotu, že je to čistá látka (narozdíl od pouličního heroinu), že vám nezpůsobí nějaké zdravotní problémy (také proto, že se neužívá i. v., ale jsou to tablety) a budete je mít na předpis od lékaře. Zatím to nevypadá, že by Vás vyhodili ze školy, pokud nebudete vyvádět takové hovadiny typu že tam nebudete chodit. Učitel by sice měl podle platných právních norem informovat ředitele školy o Vašem počínání, nicméně to zřejmě neudělal. Pokud Vás ale nalapá příště, tak už to asi udělat bude muset. Vaše teta, u níž žijete, v tuto chvíli pravděpodobně nc neví - těžko soudit, jak by na to reagovala. Pokud to chcete udržet před ní v tajnosti - což nepokládám za nejrozumnější, ale je to Vaše věc, tak se budete muset zařídit asi takto: budete muset zanechat svých pokusů o vyabstinování, protože vám to samotnému stejně nejde. Budete muset zajít za lékařem, který Vám předepíše Subutex (opiát, náhražka heroinu), který Vám může postupně na základě Vaší dohody vysnižovat - ale to bude pod lékařskou kontrolou a půjde Vám to líp. Nakonec se vám třeba podaří vyabstinovat úplně. Jste plnoletý, takže nepotřebujete ničí souhlas k tomu, abyste mohl lékaře o toto požádat - předepsat tyto léky Vám může i Váš praktický lékař, psychiatr z AT ambulance nebo jiný specializovaný lékař. Když mi napíšete, odkud jste, mohla bych Vám zkusit napsat nějaké kontakty, kam byste se mohl obrátit. Zatím držím palce.