Hana
asi by blo blbý přestat naráz ale kdy vysadim postupně nebo snížim, to by šlo ne. já nechci do léčby z tho mám hrůzu už sem bylas na psychině a zničili mě tam. kdo by mě poradil s těma dávkama. beru ted dávka 500 štyřikrát deně. tak mín dávek nebo menší dávky? aby sem neublížila dětátku. jás e bojim někde hlásit. přestala sem kouřit . piju džusy. uklízim ve firmě. o dítě se postarat můžu,nechci ho vzít.

Odpověděl: Bára Orlíková
Milá Hano, nejsem si jistá, zda tohle jsme schopné vyřešit přes internet. V podstatě bych Vám mohla znovu napsat to, co jsem Vám psala v předchozí odpovědi. Myslím si, že v tuhle chvíli nemá smysl uvažovat o tom, že budete dál brát heroin, porodíte dítě a dítě u Vás zůstane - na užívání heroinu Vám dřív nebo později přijdou a krom situace, kdy byste šla do léčby, Vám nic moc nepomůže k tomu, aby u Vás dítě zůstalo. Pokud budete dál brát pouliční heroin, tak dítěti ubližujete tak jako tak, protože nikdy nevíte, co v té látce, kterou berete, všechno je. Když pominu to, že pokud užíváte i.v., vystavujete sebe, a potažmo i dítě, dalším zdravotním problémům, které souvisí s i.v. aplikací. To, že nekouříte, je chvályhodné, ale s ohledem na to, že berete dál heroin, tak jste se nezbavila té základní příčiny, která může Vaše dítě ohrozit. To, že pracujete, je také fajn, chápu, že se snažíte. Chápu, že se léčby bojíte, že se nechcete jít nikam hlásit. Nicméně v tuhle chvíli by pro Vás a Vaše dítě byla nejlepší nějaká odborná péče, s pomocí níž by se dalo zabránit nejhoršímu - a) že potratíte b) že porodíte a dítě Vám vezmou. Jestliže se bojíte to říct Vašemu lékaři, pokud tedy někam docházíte, tak Vám můžu doporučit kontakt, který jsem nabízela už v předchozí odpovědi, a to na lékaře - gynekologa z FN Motol, který se zaměřuje právě na péči o závislé těhotné ženy. Pokud byste zašla tam, nikdo Vás nebude soudit za to, že berete drogy, ale pochopí, že s tou situací chcete nějak hnout a pomohou Vám. Ovšem předpokládá se, že přesedláte z heroinu na substituční látku, která je sice taky opiát, ale přinejmenším je zaručená její čistota a můžete ji užívat pod kontrolou lékaře. A můžete si rozmyslet, jak to uděláte po porodu, jestli by třeba ta léčba v komunitě, kde můžete mít dítě s sebou nebyla přece jen od věci. Uvidíte, že Vaše zážitky z "psychiny" jsou trochu jiná kategorie než léčba v terapeutické komunitě. Je to Vaše příležitost a Vaše rozhodnutí, jak s tím naložíte.