Ztuhlé nohy
Dobrý den, chtěl bych se zeptat na jednu věc. Piko jsem měl cca 10x v životě. Pamatuju se že když jsem si ho dával na posledy tak jsem měl po něm ztuhlé svaly na stehnách. Jelikož už nechci pervitin nikdy zkoušet, a nepamatuji se, ja to bylo v dřívějších intoxikacích, zda to je běžný efekt pervitinu nebo zda to byl jen nějakej momentální efekt. Vím, že lidé říkají, že jsou po piku uvolnění apod. I když vím, že to působí i anxiogeně, nemyslím, že v tu chvíli jsem byl v nějakém stresu či úzkosti. Byl jsem v klidu u babičky a hlídal ji, přičemž jsem si to takto hloupět spestřoval. Děkuji vám moc, přeji hezké slunečné, zasněžené dny. Zdraví Filip

Odpověděl: Bára Orlíková
To, co popisujete, může mít mnoho příčin, včetně příčin, které souvisí s Vaším zdravotním stavem, o kterém nic nevím. Z textu o pervitinu, který visí na těchto stránkách, jsem vytáhla pár informací, které by se "ztuhlostí svalů" mohly souviset: "Pervitin je psychomotorické stimulans (psychostimulans) - zřetelně ovlivňuje motoriku, ale i psychické funkce.(...)Zvyšuje riziko křečí. (...) Akutní intoxikace se projevuje silným drážděním sympatiku (vegetativní nervový systém, při jehož aktivaci dochází k přípravě organismu na reakci "útěk/útok"), dále neklidem, hyperaktivitou, bolestí hlavy, mydriázou, tachykardií s arytmiemi, hyperreflexií. U běžných otrav nastává vzestup tělesné teploty, někdy křeče a delirium." Vzhledem k tomu, že po užití pervitinu je člověk poněkud hyperkativní, tak mohlo dojít pouze k běžné únavě, která se při absenci pocitu únavy pod vlivem pervitinu projevila aspoň "namožeností" svalů. Lidé sice říkají, že jsou po piku uvolnění, ale jistě ne všichni. Někdo se vystíhuje, někoho bolí hlava a dělá se mu mdlo, někdo je přerychlený a úplně dezorientovaný... Záleží taky na tom, co jste užil za látku - v pouličním "pervitinu" může být kdeco. No, pokud už si nechcete pervitinem zpestřovat život a nemáte dál se ztuhlostí svalů potíže, tak to neřešte :) Pěkný den.