DANČA
ahoj,14 let jsem byla na drogách.Tedˇjsem od roku 2002 čistá a mám ročního chlapečka.Kojím,nekouřím,nepiju.Jen tatínek začal pít,také má abstinovat.Tak jsem raději odešla anyní jsme u mé mamky.Začala jsem mít dost nepříjemné"vracečky"před spaním a následně i zlý sny.Existují pro nás nějaké doléčovací programy? krásný den přeje DANČA

Odpověděl: Bára Orlíková
Milá Dano, nevím bohužel, kde teď žijete, takže Vám nemůžu dát konkrétní kontakt na nějaké doléčovací centrum, kam byste se mohla obrátit. Ani nepíšete, zda byste měla zájem o chráněné bydlení i s Vaším miminkem, nebo zda uvažujete pouze o ambulantním doléčovacím programu. Myslím, že jste v situaci, kdy je rozhodnutí o nějaké odborné podpoře docela na místě a je dobře, že o tom uvažujete. Pokud člověk stráví leta na drogách, za dva roky abstinence nemá ještě úplně vyhráno, to víte asi sama nejlépe, a každá zátěžová situace i po takové době je pro něj riziková ve smyslu vyššího rizika relapsu. A pokud jde o nefungující vztah s otcem Vašeho dítěte, tak je to jistě pro Vás zátěž obrovská, zvlášt pokud se ve vztahu obejvuje problém s alkoholem. Ty sny a nepříjemné vzpomínky jsou zdravým upozorněním, že něco není zcela vpořádku a že by tady mohla vzniknout ta skulina pro návrat k drogám. Je skvělé, že na takové signály reagujete a snažíte se něco dělat. Napište mi, ve kterém regionu potřebujete ten kontakt a já se Vám pokusím najít nějaké vhodné zařízení. Zatím držím palce. P. S. Známe se nebo je to jen shoda jmen (usuzuji z vaší e-mailové adresy)?