odpověd
Hana
Já sem ale těhotná.v pátym. to je pruser. nechci přijít o další dítě. snad to nák zvládnu. ten řidičák zase nevyšel. a beru víc než gram, to sem si ubrala aby to nevypadalo .já se nechci nigde hlásit jen bych se chtěla o to děcko postarat a mít pro něj prachy aby mělo pěknej život. pak přestanu. vy to vždycky takhle pšěkně napíšete ale pak je to podpásovka. já se toho bojim. to je složitý že to nemůže pochopit nigdo kdo nebere. asi ta pomoc je jen pro lidi co sou v drogách trochu ne pro

Odpověděl: Bára Orlíková
Milá Hano, jediné rozumné, pokud nechcete o další dítě přijít (ve smyslu, že by vám ho vzali, až se narodí, ale i ve smyslu, abyste ho donosila), je asi toto: Není na místě, abyste okamžitě vysadila opiáty, to by vašemu zdravotnímu stavu a potažmo zdravotnímu stavu nenarozeného dítěte mohlo velmi neprospět. Ale pokud berete pouliční heroin, tak si můžete ublížit taky. Nejlepší varianta by byla zajít někam, kde by vám předepsali substituční látku (pravděpodobně spíš metadon, nevím jestli by ve vašem případě Subutex stačil). Je nezbytné, aby to věděl Váš gynekolog, popřípadě Vám můžu dát kontakt do FN Motol (ovšem zatím jste mi nenapsala, odkud jste, takže nevím, jestli je pro Vás Praha dostupná) na MUDr. Tomáše Bindera, gynekologa - porodníka, který pracuje s těhotnými závislými ženami a ví, co a jak. Protože by Vám na to užívání heroinu stejně přišli před porodem a bylo to všechno mnohem komplikovanější na řešení a mnohem rizikovější pro dítě. Pokud byste si chtěla dítě ponechat, musela byste jít do léčby. Ale existuje možnost, že byste se mohla rozhodnout pro léčbu a jít tam i s dítětem. Existuje totiž terapeutická komunita pro matky s dětmi na Karlově, vstupní pohovory pro nástup do této komunity dělají v Denním stacionáři SANANIM, konkrétně to má na starost PhDr. Ilona Preslová. Je to všechno samozřejmě na Vás - ale je nutné vědět, že na Vaše užívání heroinu doktoři přijdou dřív nebo později a o díte můžete zase přijít. Namlouvat si, že přestanete, až potom, co mu zařídíte mu pěkný život, je iluze. Nepřestala jste ani, když jste přišla v minulosti o děti. Chápu, že se bojíte, kdo by se nebál být na Vašem místě. Možná máte pocit, že jsem k Vám příliš tvrdá - ale je to jen o tom, že se Vám snažím nabídnout variantu, která bude pro Vás a Vaše dítě nejlepší, jestli si z těch informací a kontaktů něco vyberete, je na Vás. Já Vás do ničeho netlačím, jen Vás upozorňuji na rizika a důsledky, které by mohly nastat. Tak se opatrujte a nenechte si ty příležitosti protéct mezi prsty.