chci se zase smat
ach jo
uz pres pul roku neberu pervitin, predtim asi 5 let ,prestal jsem hulit,vzdal jsem se vsech kamaradu,jsem porad doma,chodim do prace abych splatil dluhy.jinak se citim strasne osamocen,a nekdy zmatenej,tak ze nevim kam se driv podivat.je to porad dokola.poradte,dik cus JAJA.

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Je skvělé, že se Vám přes to všechno, co píšete, daří dál abstinovat. Moc toho o sobě bohužel neuvádíte a já Vám nechci radit něco, co už třeba znáte. Nevím, zda jste byl někde v léčbě nebo se Vám podařilo abstinovat bez nějaké odborné pomoci. Ani nevím, zda máte informaci o tom, že existují doléčovací programy - právě pro lidi, kteří jsou po léčbě z drog nebo sami nějakou dobu abstinují a řeší právě podobné problémy, jako popisujete vy. Pocit osamělosti, marnosti, nedostatek energie, nedostatek pozitivních zážitků, nedostatku přátel, pocit, že problémy nekončí a nekončí a že se z toho snad nevyhrabete... Možná by to byla varianta. Doléčovací programy fungují ambulantně a mají nějaký strukturovaný program, který sestává z možnosti individuální konzultace, docházení na skupiny a účasti na nějakých volnočasových aktivitách. Když mi napíšete, odkud jste, mohla bych Vám zkusit najít nějaké vhodné kontakty. Další variantou, i když možná vice vysilující, je zvládnout to svépomocí - pak je na místě udělat si na každý den plán, denní režim, který budete dodržovat, abyste se pak necítil tolik zahlcený povinnostmi a mohl se v tom lépe orientovat. Zkusit kontaktovat nějaké známé třeba ze školy, kteří drogy neberou a obnovit nějaké přátelské vztahy. Začít chodit někam sportovat, zapsat se na angličtinu nebo do nějakého podobného kurzu, abyste se měl šanci setkávat s nějakými dalšími lidmi... Nevím, jak Vaše situace přesně vypadá, takže možná Vám píšu něco, co pro Vás není nebo co už jste zkusil. Takhle přes internet je to trochu složité napsat něco, co přesně sedí, když o Vás toho moc nevím. Když byste chtěl ten kontakt na nějaké doléčovací centrum, tak napište. Zatím držím palce.