Bere syn drogy?
Marty
Dobrý den, chtela bych se zeptat, zda existuje způsob jak 100% zjistit že syn bere drogy, např. vyšetřením krve a kam s tím zajít. Mám jisté podezření, ale syn stále zapírá. Jsem z toho již zoufalá ale určitě to nevím a nerada bych aby pak bylo pozdě. Děkuji za odpověď . M.K.

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Bohužel z Vašeho dotazu nemám moc informací o tom, jak přesně u Vás situace vypadá. Především proč máte podezření, že syn bere drogy? Jistě jste s ním mluvila a ptala se na to, proč se chová tak, že máte toto podezření - co Vám na to řekl? Jak své chování vysvětluje? Myslíte si, že to nemůže být něčím jiným, než že užívá drogy? Nepíšete, ani kolik synovi je - možná jsou projevy, které vy považujete za projev užívání drog, jen projevy dospívání, byť Vás možná matou. Pokud synovi necháte udělat testy, moc se toho totiž také nedozvíte - některé drogy se dají detekovat ze vzorku moči nebo krve jen pár hodin či několik dní, kokain nebo heroin po dvou dnech už nemáte moc šanci zjistit. Nejdéle zůstávají detekovatelné pouze konopné drogy (marihuana), jejichž užívání je ve srovnání s jinými typy drog ještě relativně nejméně rizikové. Navíc, i když by provedený test byl pozitivní (tj. potvrdil užití drogy), tak se Vám potvrdí akorát to, že syn v poslední době nějakou konkrétní drogu užil, ale třeba jen jednou. A když bude negativní, bude to znamenat pouze to, že syn v posledním dejme tomu týdnu nic neužil... Rozmyslela jste si vlastně, jak se zachováte po provedení testu - když bude negativní? a co když bude pozitivní? Nutit syna k podstoupení takového testu je docela velký zásah do vztahu mezi Vámi, do důvěry, která by tam měla být. Myslím, že by docela stálo za to situaci nejprve zkonzultovat s někým z odborníků - abyste si mohla promyslet postup, abyste získala nějakou podporu v této složité situaci a vyhnula se případným neuváženým krokům. Když mi napíšete, odkud jste, mohla bych se pokusit Vám nějaký vhodný kontakt najít. Zatím držím palce a nezoufejte.