pro B.Orlikovou
miki
ahoj, diky moc za odpoved,byla vycerpavajici:) nasla jsem to na: http://www.drogy.web3.cz/amphetaminy.html je to vlastne na Seznamu,do vyhledavace date pervitin a tam toho je spousta:) jinak diky za radu,ale myslim ze jsem v pohode,s mnozstvim davky to neprehanim, radsi min a casteji nebot jsem zjistila ze nekdy min znamena vic-je to tak:))))!!! tak pa a stastnou ruku pri vybirani tech spravnych rad :)

Odpověděl: Bára Orlíková
No, ono jde o to, aby se člověk naučil rozlišovat informace o drogách nalezené na webu - někdy mohou být i velmi zavádějící, leckdy mírně zkreslené a nebo neúplné. Stránka, kterou jste našla, dal dohromady jistě velmi snaživý člověk, ale informace tam uvedené nejsou zcela spolehlivé, tak jak jsem na to koukala. Tož tedy, když se budete chtít na něco kolem pervitinu zeptat, obracejte se spíš na nás nebo Vám mohu dát kontakty i na spřízněné weby, třeba www.extc.cz (brněnské sdružení Podané ruce, web zaměřený na prevenci zneužívání a snižování rizik užívání tanečních drog), www.drogy-info.cz (web Národního monitorovacího střediska pro drogy a drogové závislosti), www.lf3.cuni.cz/drogy (web lékařské fakulty, farmakologického ústavu - zaměřené na především na extázi, včetně databáze tablet zachycených v ČR s uvedením jejich složení) a www.drogmem.cz (web našich kolegů MUDr. Páleníčka a MUDr. Kubů). Některé další stránky najdete v rubrice odkazy. No a s tím dávkováním a frekvencí užívání pervitinu - když si vezmete velké dávky, hrozí vám větší riziko toxické psychózy po užití drogy a nějakých dalších zdravotních problémů. Ale když budete brát často a pravidelně, i když menší dávky, tak vás to od problémů a závislosti nezachrání a k toxické psychóze se zřejmě dopracujete taky. Je jasné, že míň je někdy víc, ale pokud člověk bere často, tak to je z hlediska závislosti nakonec jedno. Navíc je otázka, jak dlouho se vám to nynější dávkování podaří udržet. No, ale budu věřit, že to zvládnete a v lepším případě Vás to přestane po čase bavit, protože pokud ne, tak se Vám ty potíže nevyhnou. Tak zatím hodně štěstí.