rada
KKK
Prosim o radu! Asi pred pul roke jsem zjistila,ze muj bratr si picha pervitin.Nejsme z rozvracene rodiny,bratr byl uspesnym podnikatelem,mel skvelou pritelkyni.Postupne se zacal menit.Nedrive rozchod s pritelkyni,podnik v krachu,zacal hubnout.Nasel si novou pritelkyni pochybne existence.Jsme z toho vsichni zdrceni.Hlavne nasi rodice to nesou uplne hrozne.Snazila jsem se mu pomoc.Premlouvala ho na leceni,nabidla mu,ze muze zustat u me v byte,ze si vezmu dovolenou a budu tam s nim.Bohuzel ani rady a prosby rodicu nebyly nic platne.Bratrovi je ted 29let.Domu jezdi asi tak 3krat tydne.Rodice mu davaji jidlo.Vubec ale nevime,jak se k nemu mame chovat.Ja momentalne s nim nejsem v kontaktu.Pri dojezdech ma agresivni stavy.Na rodicich si ale myslim hodne lpi.Muzete mi prosim poradit,jak na nej pusobit?Uz jsem zkousela po dobrem po zlem,ale nic.A jeste jedna vec me trapi....tu ale neverejne

Odpověděl: Bára Orlíková
Velice se Vám omlouvám za pozdní odpověď, druhou část Vašeho dotazu uvedenou ve skryté poznámce jsem totiž musela zkonzultovat s kolegyní právničkou - advokátkou Mgr. Hanou Gajdošíkovou z Právní poradny A. N. O., která se zabývá drogovou problematikou. Na základě této konzultace jsme zjistily, že není možné tuto záležitost řešit přes internetovou poradnu - je možné se obrátit přímo (ať už telefonicky nebo osobně po telefonickém objednání) na Právní poradnu, kde by se Vám kolegyně mohla věnovat. Tato služba je bezplatná, takže se nemusíte obávat finančních nákladů na právníka a kontakt najdete na těchto stránkách v pravém sloupci, pokud nejste z Prahy, myslím, že by to šlo probrat i telefonicky. Ohledně bratrova užívání pervitinu - situace, kterou popisujete, je samozřejmě velmi závažná a chápu, že Vás i Vaše rodiče to trápí. Myslím ale, že nejlepší by bylo zkonzultovat situaci s někým z odborníků, abyste mohli zvolit co možná nejadekvátnější postup, jak se k bratrovi chovat. Problém je v tom, že pokud bratr nebude chtít, nedá se mu mnoho pomoci - do léčby musí jít dobrovolně, jinak léčba veskrze nemá moc význam - protože buď léčbu předčasně ukončí a začne znovu brát pervitin nebo se to samé stane po jejím ukončení. To samé platí i o Vaší nabídce, že s ním zůstanete doma - to není dobré řešení - Vy se tím zbytečně vysílíte a bratrovi to s nějvětší pravděpodobností nepomůže. Pokud je závislý na pervitinu, potřebuje odbornou pomoc, kterou Vy mu zajistit nemůžete (i kdybyste byla ve své profesi odborníkem na drogy, není možné pomáhat svým blízkým a příbuzným), protože člověku prostě chybí ten potřebný odstup. Když byste mi napsala, ze kterého regionu jste, mohla bych Vám poskytnout nějaký kontakt, kam byste se Vy, popřípadě Vaši rodiče, mohla obrátit. Je vždy lepší to zkonzultovat s někým osobně, abyste se mohli rozhdonout, jak postupovat. Zatím přeji hodně štěstí a ozvěte se. Ještě jednou se omlouvám za tu velmi opožděnou odpověď.