abstinenční příznaky-ANO_NE??
Irča
22let jsem kouřila,poslední roky-20-30cigaret denně.Nyní odvykám,3 týdny jsem používala sestupně náplasti Niquitin,ode dneška nepoužívám nic,22.den nekouřím.Začla jsem ovšem mít velké problémy-trvají už týden-Mám velice nepříjemné tlaky v zadní části hlavy-tlaky a bolesti směřují skrz hlavu jakoby šikmo do očí a čela.Hlava se mi i občas motá a mám pocity,že to chvílema nejsem já..A dále mě dost nepříjemně bolí komplet celé nohy-jakoby svaly,klouby,kotníky,kolena,kůže.Přitom nic namáhavého nedělám.Obvodní Mudr.má podezření na blokádu krční páteře a krčních svalů,naordinovala mi Myolastan.Blokádu prý mohlo způsobit fibroskop.vyšetření,které jsem před týdnem podstoupila nebo i anestetikum,které mi vstříkli do krku. Cítím se velice nedobře,mám strach,že něco není vpořádku,prosím poraďte,mohlo by to být od páteře,po fibro vyšetření nebo mám abstinenční potíže,které časem zmizí??Podotýkám,že první 2 týdny odvykání jsem tyto problémy neměla,až teď-poslední týden,bezprostředně po tom fibro-vyšetření to začlo.Tlaky a bolesti v hlavě jsou chvílema naesnesitelné,rozklepou se mi i ruce nebo nohy,ale to je asi od strachu. Děkuji předem moc za odpověď. Irča

Odpověděl: Pavel Kubů
Pri abstinenci od nikotinu prichazeji nejhorsi priznaky v podobe nejruznejsich tezko specifikovatelnych fyzickych bolesti typicky s klesajici davkou, coz odpovida Vami uvedeneho schematu substitucni lecby. Vase priznaky vsak nejsou pro abstinenci od nikotinu typicke, pracovni diagnoza Vasi lekarky smeruje k pravdepodobnejsi pricine v krcni pateri. Nepohoda prozivana behem poklesu hladiny nikotinu na 0 vsak muze bolestive priznaky zakladniho onemocneni dale zhorsovat. Do cca tydne by si telo na 0 hladinu nikotinu melo zvyknout, nezlepsi-li se Vas stav do te doby, odvykani od cigaret s nim pravdepodobne souvisi jen casove.