jako rodič dítěte postiženého toxickou poruchou
yvona
Jsem matka 17 leté dcery, která pobyla 6 neděl v Bohnicích, kam byla převezena po svém agresivním záchvatu jelikož kouřila marihuanu a bohužel trpěla slyšením různých hlasů, které jí napovídaly, že musí spasit svět. Ikdyž v léčebně říkali, že pro úplné vyléčení tam bude muset pobýt 3 měsíce, jelikož u ní proběhla toxická psychóza, pustili jí už za šest neděl. Dcera je nekomunitativní, chodí jak tělo bez duše, pochechtává se a když má svou náladu křičí na mě, že jsem svině, ať jdu, promiňte mi ten výraz "do prdele". Chodí 1x na skupinové terapie a 1x k psychiatrovi kvůli léčbě. Prášky jí musím dávat skoro až do pusy, protože jinak nemám záruk´, že si je vezme. Předtím, než začala marihuanu kouřit byla milá, ikdyž ne spolehlivá, ale nikdy by si nedovolila být ke mně sprostá. Je v prvním ročníku střední školy, vzhledem k svému pobytu v léčebně dělá dodatečné zkoušky, aby mohla být klasifikovaná za 1. pololetí. Pořád by jen spala. Ráda bych jí nějak pomohla, ale ona nechce, pořád mě od sebe odhání, takže je to pro mě stav absolutní bezmoci, snažím se jí jen hlídat a dělat jí testy na marihuanu. Jsem z toho dost smutná a i mám pocit, že ztrácím s dcerou ten vztah, který předtím byl u nás takový kamarádský. Můžete mi nějak poradit jak bych měla postupovat a co bych pro ní mohla víc udělat?

Odpověděl: Jakub Minařík
Myslím, že byste především o tomhle měla mluvit s lékařem, který dceru nyní léčí. Zdá se, že porucha není dostatečně kompenzovaná a to může řešit pouze ten lékař a terapeut, který má dceru v péči. Jistě se nebudou bránit komunikaci s vámi a také vám vysvětlí co se s dcerou nyní děje. Možná by pomohla změna medikace, pokud je dcera spavá, tak to bude nejspíše následek medikace. V téhle fázi je to spíše psychiatrický, než drogový problém. Je mi to líto, ale obávám se že než výše uvedenou radou vám neumím moc pomoci. Každopádně se klidně ozvěte, kdyby bylo třeba. Exisrují také skupiny pro blízké psychiatrických pacientů, ktéré jim mají pomoci porozumět problému a naučit se k nemocnému chovat.