kokain
Lene
Dobrý den.Bude mi 18 a asi rok a půl jsem brala kokain a pervitin.Perník sem měla asi 10x buchnou,ten první půlrok.Pak sem asi měsíc nic nebrala a pak si začla s koksem(nosem) a občas si dala piko,taky nosem.Poslední dva měsíce smažení sem brala kokain tak 3x týdně,někdy i třeba dva dny vkuse.Naposled sem měla na Silvestra,takže od ledna abstinuju. Sekla sem s tim,protože sem měla docela slušný stíhy a zdravotní problémy. Problém je,že mě od tý doby nic nebaví.Dřív sem hrála tenis,teď sem se ktomu zkoušela přinutit a prostě mě to nebaví.Se školou bych nejdradši sekla,věci který sem dřív dělala ráda,mě teď nebaví.Nemůžu si najít nic ,co by mě naplňovalo.Mám sice spoustu přátel a kluka,ale už to není jako dřív. Nejradši bych se celej den válela doma,koukala na filmy o smažení,seděla u počítače nebo hulila.Na školu kašlu,často tam ani nechodim.Dřív sem se každej pátek chodila někam bavit,teď když někam vyrazim,místo toho abych se sjela se ožeru. Vždycky sem se strašně ráda bavila,do všeho se hrnula..teď mě nikdo nepoznává.Často sem hodně podrážděná a mam depky.Rodiče už mi naznačovali abych se sebou začala něco dělat...když mě všechno připadá zbytečný... Pořád se stýkám s lidmi kteří si dávají a vlastně jim závidim,že ještě můžou... Připadam si hrozně,Co mám dělat?Za jak dlouho tohle přejde?..a přejde to vůbec?Nejradši bych zase začla smažit,třeba i míň,všechno by pak bylo lepší...

Odpověděl: Martin Hulík
Pokud začnete znovu brát kokain, vaši situaci tím asi nezlepšíte. Představa, že budete brát jen trochu, je naivní - pravděpodobně se vám braní vymkne z rukou stejně jako předtím. To, co prožíváte, je normální. Když člověk přestane brát svoji oblíbenou drogu, cítí se nějaký čas tak, jak popisujete. Přestat brát drogy totiž nestačí, je třeba zmenit další věci. Jinak se k drogám zase rychle vrátíte. Konkrétně: nepijte alkohol, aspoň několik měsíců, nekuřte trávu ani neberte jiné drogy. Krátkodobě sice fungují jako náplast na chybějící kokain, ale je to náplast slabá. Časem byste si taky mohla říct - ale co, proč bych si nešňupla. Nehledě na to, že především alkohol narušuje sebekontrolu a případnou chuť na kokain pak nemusíte ustát. Vyhněte se vašim známým, co berou i místům, které máte spojené s drogami. Co tam děláte, když chcete abstinovat? Nedivím se vám, že jste pak otrávená - koukat se na ně, jak se na drogách baví, je pitomost. Abstinence od drog znamená taky změnit životní styl, jinak nemáte šanci abstinovat. Pokoušíte se řešit váš problém bez podpory terapeutů, jak jsem pochopil. Pokuste se vyhledat nějaký ambulantní doléčovací program - může vám pomoci najít způsoby, jak se efektivně bránit relapsu (opakovanému užití drogy) a potkáte tam lidi, kteří jsou v podobné situaci, tj. nebudete na to sama. Kontakt najdete v sekci Kontakty nebo napište odkud přibližně jste, po něčem se vám podíváme. Držte se.