extaze
Klara
Dobry den, pred tydnem jsem se na vas obratila z dotazem uzivani extaze na party a jak pak zmirnit bolesti hlavy. Nevim, jestli nenastala chyba pri odeslani a dotaz se k vam opravdu dostal. Za vyrizeni dotazu dekuji:)

Odpověděl: Bára Orlíková
Váš dotaz odpověděla kolegyně Jana Justinová, takže si ho můžete najít podle kódu nebo se probrat zodpovězenými dotazy, které visí na stránkách poradny. Jinak ohledně Vašeho problému - důsledky užívání drog se obvykle nejlépe řeší tím, že člověk přestane brát. Základní problém pochopitelně nejsou bolesti hlavy, ale to že kombinujete drogy a v důsledku toho vás bolí hlava. Ale obávám se, že tuto radu budete považovat za bezcennou. Tudíž nezbývá, než dodržovat alespoň základní zásady harm reduction při užívání. Více najdete např. na spřízněném webu www.extc.cz pod rubrikou Zdraví nebo taky na www.lf3.cuni.cz/drogy. Jen mě ještě napadá, jestli třeba taky náhodou nekombinujete extázi nebo pervitin ještě s alkoholem, k tomu kolegové z www.drogmem.cz píší toto: Většina extází je dostatečně silných na to, aby jediné, co alkohol při tomto mixu umocní, byla nevolnost a bolesti hlavy při dojezdu. Tož tedy nemíchat.