drogové testy
prý jsem feťák
zdravím vás všetkých zo Slovenska. Som 17 ročný chlapík z malého mesta, kde nieje problém zohnať si do hodiny pedro a do 5 minút ganju. Mám taký väčší/menší problém. Milujem jednu holku. Je moc super, ale jej foter má na mňa podozrenie, že foukám pervitín. Dokonca jej zakazuje sa so mnou stýkať. Máme sa radi a tak ma napadlo, že si nechám urobiť testy na drogy u môjho pediatra a tak mu dokážem že ma len krivo obviňuje. Má to však háčik. V posledný listopadový výkend (2004) som sa natiahol. Poslednýkrát, lebo podľa mňa na párty šnupú iba ľudia, ktorí sa nevedia inak baviť a sú to sráči. Podelaní sráči. Ale tých teraz nechajme. Predtým som sa sťahal asi 5krát. A to za posledných pár mesiacov pred finálnym listopadom, čiže v priemere raz mesačne, poprvé v prvý deň letných prázdnin. Moja definitívna otázka znie: 1. Aké typy testov(aj obchodné názvy) mi môže môj lekár urobiť 2. Aké je riziko odhalenia pri konkrétnych typoch testov Ak ste naozaj odborníci (lekári a možno niektorí aj vyliečení narkomani ale hlavne tí lekári) a moju prosbu zoberiete vážne a odpoviete pravdivo, tak vopred vám ďakujem a sľubujem, že nikdy v živote nenaletím na ponuku "ôsmich hodín slávy". Dúfam, že ľudí s drogovými problémami bude ubúdať a myslím si, že keby legalizovali THC, tak ľudia by toľko nesiahali po tvrdých drogách. Ako je tomu napríklad v Holandsku. Máte môj RESPECT. Ešte raz DÍK

Odpověděl: Bára Orlíková
Váš lékař vám jistě testy udělat může, otázka je, kolik vás to bude stát, neznám podmínky, za jakých se toto provádí na Slovensku - může vám udělat orientační test (něco jako lakmusový papírek) a nebo poslat vzorek moči na laboratorní vyšetření (to vás ale přijde asi na dost peněz). Také je možné si koupit v lékárně jednorázový test na přítomnost drog (ve vašem případě pervitinu, tedy budete potřebovat test na Metamphetamin, na testu to může být označené jako MetAmp), který v Čechách stojí kolem 100 Kč - bohužel nevím, nakolik jsou na Slovensku dostupné, cena by byla asi podobná. Také si ho můžete objednat přes internet, například na www.lekarna.cz, myslím, že i na stránkách jednoho z výrobců www.dynex.cz. Pervitin se dá detekovat z moči 3 - 5 dní po posledním užití, aby se dal detekovat déle (cca 14 dní), tak byste musel užívat tuto drogu dosti intenzivně, což jste zjevně nedělal, jednalo se spíš o pár experimentů. Myslím, že zkušenost už máte a že není potřeba s pervitinem pokračovat - máte pravdu, že to za to nestojí. Teď je otázkou, zda negativní test (tj. neprokázání pervitinu) bude otci vaší přítelkyně stačit. Zda mu nevadí třeba i váš celkový životní styl nebo něco úplně jiného. Pokud se setkáváte s lidmi, kteří berou drogy a sám, usuzuji z textu vašeho dotazu, nejspíš kouříte trávu - tak se mu to třeba také nemusí úplně líbit. Na tu konzumaci, popřípadě vámi proklamovanou legalizaci, konopných drog může mít každý jiný názor (na těchto stránkách ovšem těmto debatám nedáváme prostor, je to osobní věc každého z nás, co si o tom myslí). To, zda je adekvátní nebo ne, že zakazuje své dceři se s vámi stýkat, ponechám stranou - to bychom se pouštěli do zbytečné debaty. No, informace k testu na pervitin máte myslím dostatečné. Když byste se chtěl ještě na něco zeptat, pište.