Pro Janu Justinovou
Verunka
Děkuju za odpověď,je super se takhle někomu svěřit a trochu se vypsat. Kontakt na to Káčko mam,rodiče tam totiž chodí kůli bráchovi.Asi tam půjdu,ale bojim se toho.. Přemejšlela jsem nad tim ,co jste mi napsala,že si mam rozmyslet,jak moc mě to baví,jaký sou nevýhody a co mi to dává..Určitě je víc těch nevýhod,ale já si nedokážu představit život bez smažení.Kdybych přestala,musela bych se taky přestat stýkat s lidma,který v tom taky jedou,co?..to by bylo hrozný,nemám moc kamarádů,co nesmaží..Jenom moje nej kámoška,která si taky dává mi řekla,že když se rozhodnu přestat,taky toho nechá.Zato těch kamarádů co si dávaj,třeba jenom občas,mám hodně. Já když si dam třeba tejden pauzu,hřeje mě myšlenka,že si za těch sedm dní zase dam,takže to neni tak hrozný jako s tim úplně seknout.Nedokážu si představit,že bych najednou skončila,to by byla hrozná nuda.... Ještě před třičtvrtě rokem sem závodně plavala,přemejšlela sem,že kdybych přestala smažit,mohla bych se tomu vrátit,to by bylo asi tak jediný,co by mě bavilo. Já nad tim pořád takhle přemejšlim,co by bylo,kdybych přestala,ale k ničemu takovýmu se moc nemam. Doma se denně řeší bráchovo smažení,já to vždycky jenom pozoruju a nepřežila bych,kdyby to rodiče zjistili i u mě.On si dává rok a půl buchnou,docela dost a rodiče to zjistili před dvěma měsícema.Každej den je teď u nás dusno a mě si nikdo moc nevšímá...mě to vlastně takhle vyhovuje. Teď sme si s kamarádkou řekli,že do pátku nic,a pak si uvidí. Chci se taky zeptat jaký mam brát vitamíny nebo tak,abych se trochu dala dohromady.Jsem teď nemocná a vitamíny žádný neberu,ale snažim se jíst hdně ovoce a zeleniny.Ještě sem se chtěla zeptat jestli je nějaká třeba mastička na žíly,která se dá koupit v lékárně,aby se dřív zahojily. Předem díky za odpověď.

Odpověděl: Jana Justinová
Zdravím, rozhodně by to nebylo lehké přestat. Na druhou stranu, když byste měla podporu nejlepší kamarádky a i brácha teď třeba se sebou bude něco dělat, mohlo by to jít líp, ne? Určitě mi připadá jako dobrý nápad hledat něco, čím byste smažení nahradila. A určitě je dobré začít tam, kde jste přestala, tedy třeba u plavání. Asi by bylo potřeba přestat se stýkat s většinou lidí, kteří berou, nebo by to alespoň mohlo celou věc ulehčit, ale nikde není psáno, že je to pravidlo. Myslím ale, že by Vás stejně časem přestali bavit, kdybyste nebrala, nebo tak to aspoň bývá. Chápu, že pervitin je i zábava, ale sama možná cítíte, že už to není úplně v pohodě. Kdybyste se rozhodla přijít do Káčka, klidně se obraťte přímo na mě, abyste nemusela všechno vysvětlovat dalšímu člověku. Pokud byste se chtěla domluvit na osobní návštěvě, můžete třeba hned dneska nebo kdykoli jindy zavolat a nějak se dohodnem. A ještě k těm vitamínům - ovoce a zelenina je dobrá varianta, i když je fakt, že v zimě zrovna moc vitamínů nemají. Zkuste to možná doplnit vitamínem C a multivitamínem (ale s tím pozor, ať to nepřeženete), dobré jsou také mléčné výrobky s všemožnými biokulturami. A hlavně se zkuste chvíli obejít bez pervitiu, protože ten oslabuje organismus hodně. A ohledně mastiček - pokud to opravdu nejde jinak než do žíly - dobá je Ibuhepa nebo Ketonal, klidně kombinace obou....Pokud budete mít chuť ozvěte se, jinak přeji brzké uzdravení. Jana