perník
Verunka
Dobrý den,je mi šestnáct a rok beru piko nosem tak 3x týdně,z toho poslední měsíc sem měla 5x buchnou.Chtěla bych přestat a už sem se o to hodněkrát pokoušela,ale nikdy nevydržim dýl jak 10 dní.Většina lidí mezi kterýma se pohybuju si dávaj a hodně jich je i ve škole.Navíc můj starší bratr v tom lítá už přes dva roky,a když ho vidim sjetýho, hned si musim dát taky:-(. Je tohle závislost? Víte,já vlastně ani nevim jestli s tim opravdu chci seknout,ale je mi jasný,že to takhle moc dlouho dál nepůjde...Ono na piku jde všechno tak nějak snáz,i škola se dá zvládat docela dobře.Ale poslední dobou mám čím dál horší dojezdy,čím to? Budu se pokoušet přestat,nebo to alespoň co nejvíc omezit,ale jak mám vyzrát na ty strašný chutě??Když mě popadne chuť,zapomínám na všechno co sem si slíbila.. Hlavně nechci do žádný léčebny nebo tak něco.Rodiče nic neví a ani nechci aby věděli. Prosím poraďte,já už fakt nevim co mam dělat..

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, řekla bych, že závislost už to asi je, i když to záleží spíš na tom, jak to cítíte Vy. Minimálně už by se to dalo nazvat problémem, alespoň tak jsem pochopila, že to vidíte. Třikrát týdně není málo a když nedokážete své chutě ovládat a být bez pervitinu, asi to není úplně v pohodě. Asi si budete muset rozmyslet, jak moc Vás to ještě baví, co Vám to dává a co jsou nevýhody. Není potřeba jít hned do léčebny, pokud byste chtěla braní omezit, nebo toho nechat. Možná by bylo řešením navštívit nějakého odborníka ambulantně a probrat s ním celou situaci. Společně byste pak mohli vymyslet co dál. Mnoho takových služeb je anonymních, například v K-centrech, a rodiče se tak nemusí nic dozvědět (což se pravděpodobně brzy stane, jestli se něco nezmění). Kdyby jste chtěla kontakt ve svém okolí, napište znovu kde by to mělo být nebo zavolejte na naši poradenskou linku, a tel. 283 872 186.