Pervitin
barbora777
Dobrý den,mám dotaz,na který není lehké odpovědět.Ale mám pocit,že můj přítel zřejmě bere drogy,asi tedy ne pravidelně,protože spolu trávíme dost času,ale mám to podezření.Jenže jako podezření mám taky spoustu důvodů si říkat,že to tak není.Zajímalo by mi jak to mohu poznat či zjistit.Mám podezření,protože jsem slyšela,že bere pervitin.Od něj samotného vím,že ho bral,to mi přiznal,občas,že to zkusil,ale tot vše.Vím,že se stýká s lidmi,co berou drogy,nevím co,ale já sama,protože s ním chodím se s nimi stýkám taky.Jsou normální a v pohodě,nikdy jsem neviděla,že by něco brali,nebo ani svého kluka.Dost tedy kouří marihuanu,ale to je vše o čem vím.Ale občas se baví tak za rohem,připadá mi,že tajně a občas zaslechnu,že jde o to něco sehnat,jako extazy,atd.Nebo že byli na pařbě a tam si to vzali.Čas od času mi přijde někdo trochu mimo.Vím,že jeden kamarád z nich v tom jede už dost.Vím,že jsou skoro všichni bez práce a pár z nich co práci maji jsou stejně stále bez peněz.Můj kluk,nemá práci,takže celý den je s nimi,takže nevím co dělá.Večer trávíme většinou společně a víkendy taky,v podstatě pořád jsme spolu,takže si myslím,že bych to poznala.Nicméně,čas od času bývá dost podezřívavy,z ničeho nic mi začne něco vyčítat a je nervozní a hádavý.Nevydrží chvíli na místě,furt chodí a většinou telefonuje a schovává se s telefonem.Četla jsem hodně o pervitinu a vím,že hodně co jsem četla v příznacích se shoduje s jeho příznaky.Jenže jsem s ním teprve 3měsíce,takže v podstatě nevím jestli to u něj je normální.Taky neustále když dostane peníze,ihned je nemá,že mu je ukradli nebo že je ztratil,včetně mobilních telefonů a sim karet.Neustále někam volá a schovává si přede mnou telefon.Na dost procent jsem si jistá,že v tom není jiná žena,ale něco ano.Nedávno jsem se bavila s jeho kamarádem,divil se,že nevím,že v tom jede,že mu nedavno daval a že je to pervitin,ale řekl mi,že kvůli mě určitě přestane.Že ho šnupe čas od času. Nechápala jsem a nevěřila svým uším,ale nemohu nic říct,nechci shodit jeho kamaráda,příště bych se už nic nedozvěděla.Když se ho nenápadně zeptám,je vzteklý co si o něm myslím a že za to že mi řekl o své minulosti,ted to na něj vytahuju.Sama vím,že se mi několikrát ptal,zda nechci extázy a několikrát ji měl u sebe.Vím,že skoro jeden den nevydrží bez kouření marihuany,hašiše atd.A taky mu občas teče krev z nosu,ale občas.Říká,že je to z únavy,ale ta únava vlastně nemá z čeho být,když nic nedělá. Taky asi mi lže,zjistila jsem párkrát,že mi asi lže ohledně toho,že měl peníze a hned zase ne.Dost často taky hraje automaty prý.A vlastně když to tak ted vám píši,přemýšlím,proč s ním vlastně jsem.ale to už je další otázka,se kterou se vypořádám až budu vědět jak to doopravdy je.Nic nevim na stoprocent,takže s tím nemohu nic dělat.Možná jsou problémy a já v tom vidim to nejhorší,jenže to je to,co bych od vás chtěla vědět.Jak to mohu zjistit,zda bere pervitin nebo jinou drogu pravidelně?já sama jsem velký odpůrce drog,nikdy bych to ani nezkusila,on to ví,takže nemám šanci to nějak zjistit.poradíte mi?

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, nejsem si z Vašeho výčtu moc jistá, jestli přesvědčujete víc mě nebo sebe. Myslím, že asi tušíte, že chování Vašeho partnera není úplně "normální" a pravda je, že dost z toho, co popisujete, se shoduje s chováním člověka, který bere drogy. Ale samozřejmě těžko takhle na dálku říct, jen tím myslím, že bych se tomu nedivila. Není ale jednoduché to zjistit, když Vám všechno zapírá a ještě Vám vyčítá, že mu nevěříte. Samozřejmě existují objektivní metody, jako například testy z moči, ale dost pochybuji, že by na ně přistoupil a i tak nevím, k čemu by Vám jejich výsledek vlastně byl. Není spíš důležitější, jak se chová? Že Vám lže, dělá před Vámi očividné tajnosti, má neustále podivné problémy s penězi, není na něj spoleh... Možná bych se zamyslela víc nad tou Vaší vlastní otázkou, proč s ním vlastně jste?