detoxikace...a co dal
LHRane
Prosim o radu a pomoc.Muj pritel uzival dva roky heroin, pak jeden rok metadon. Nyni, kdy jsem ho poznala, uziva kazdy den 15ml davku metadonu.Tento vikend se rozhodl prestat s uzivanim metadonu.Budu s nim tech par kritickych dni a potrebuji poradit, jak mu mam nejlepe pomoci, aby to bylo snazsi.Vim, ze jednou uz prestal, ale pak se k tomu vratil.Chci mu pomoci.Metadonovy program ve kterem je o nej vubec nepecuje.Dostava davky na tyden dopredu a klidne to muze uzit i najednou.A take byl zvykly do toho pit alkohol.Nasla jsem si hodne informaci o drogach, ale chtela bych vedet,jestli ma vubec sanci se z toho dostat a co mam pro to udelat,nebo co ma pro to udelat on.Poradte - leky, psycholog, lecebny program... dekuji

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, 15 ml metadonu už je docela nízká dávka, ze které by nemělo být těžké vyabstinovat, alespoň fyzicky. Je pravda, že abstinenční příznaky u metadonu jsou často popisovány jako horší než u heroinu a trvají déle, ale když bude přítel v klidu, bude mít dostatek tekutin, třeba nějaké slabé prášky na bolesti (např.ibuprofen, neměl by do sebe ládovat nic moc drastického, ať nenahradí jednu drogu druhou)snad by to měl zvládnout. Bylo by dobré, kdyby ho párkrát za tu dobu viděl lékař, nebo další variantou - a možná vůbec nejbezpečnější - je přímo jít na detox. Myslím ale, že při takových dávkách nebude velký problém fyzický absťák. Spíš bude důležité co pak, aby se zase k metadonu nebo heroinu nevrátil. Určitě by to chtělo nějaké doléčování, u psychologa nebo psychiatra, zaměřeného na závislosti. Tam by mohl probrat co a jak, aby znovu nezačal. Pokud má na to čas a možnosti, je asi dobrou variantou stacionární doléčování, kam by chodil po nějakou dobu denně na program. Zkuste zjistit, jaké jsou v okolí možnosti a poradit se přímo na místě s nějakým odborníkem. Držím palce, ať to vyjde.