Hasis
mike
Dobry den, je mi 25 let a memu priteli 30. Oba pracujeme okolo 3 let v cizine, Anglii, kde jsme se pred vice nez 1rokem potkali. Pres rok spolu uz bydlime. Muj pritel kouri jointy z hasise. Par mesicu po nasem seznameni jsem zacala registrovat, ze kouri docela pravidelne 12 - 16 krat do mesice. Hodne mi to vadi, tak jsem mu to take rekla a davala najevo. Asi posledni pul rok koureni hasise znacna omezil, tak na 4-5krat za mesic. Hlavne kvuli me, ma strach, aby me kvuli tomu neztratil. Samozrejme kouri tajne, tak abych to nezjistila. Pracuji 3 dny v tydnu do noci a on je sam doma. Takze ma vecer k dispozici k tomu, aby si zakouril a ja nez prijdu z prace, tak na nem nic nepoznala. Hasis si schovava. "Vlezla" jsem mu do jeho soukromi a hasis nasla. Posledni pul rok stale hlidam tvar te "cerne kostky" hasise, abych poznala kdy si zas zakouril.Jednou ci dvakrat do mesice mi rekne, ze si dnes vecer zakouri, zbytek taji. Nase souziti nam dobre klape, az na toto.Jakakoliv diskuse na toto tema konci hadkou. Oba jsme kuraci, obcas jsem si dala jointa s nim,mozna delam chybu,nevim. Castokrat mam chut mu ten hasis vzit a vyhodit nebo schovat. Ale vyresilo by to neco? Pritel rika, ze ma rozum, ze na tom nebude nikdy zavisly a ze to k zivotu nepotrebuje. Ze si obcas zakouri, tak jen pro uvolneni, jako by si dal 3 sklenicky vina. Copak delam z komara velblouda? Moc se kvuli tomu trapim. Muj pritel muj nazor zna a vi jak to nenavidim. Planujem spolu casem rodinu,miluji ho a rada bych s nim zustala. Ale nekdy mam pocit, ze vybuchnu, ja ten hasis na nem tak nenavidim. Nevim jak dal. Nechci si naivne namlouvat, ze jednou prestane uplne kourit, ale take mu nechci krivdit, treba s tim opravdu jednou prestane. Dekuji za vasi pomoc a nazor.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, jestli je tenhle problém komár, nebo velbloud záleží čistě jen na Vás. Někdo dokáže v pohodě žít v domácnosti se závislým na heroinu a někdo nesnese ani kuřáka ve vedlejším pokoji. Na to nejsou žádná objektivní kritéria. Je důležité, co to znamená pro Vás a pro Vašeho partnera. Vy hašiš nesnášíte, proč on ho tak potřebuje? Co pro něj znamená a jakou potřebu mu uspokojuje? Ptala jste se ho na to někdy? Čím by se dal třeba hašiš v jeho životě nahradit? Nebo kdy tedy plánuje, že s ním přestane? Až budete mít dítě nebo až půjde do důchodu? Asi bych to neviděla s tím přestáváním tak beznadějně. Pravda je, že hodně lidí prostě jednoho dne zjistí, že tráva nebo hašiš už nehraje v jejich životě roli. Ale taky to tak být nemusí a je na Vás jestli se s tím smíříte, nebo to bude pro Vás nepřekonatelné. V každém případě asi není řešení každý týden se kvůli tomu hádat. Zkuste se domluvit, kde má který z Vás hranice možného kompromisu a jestli se nějak kryjí. a ještě mě napadá, že byste asi opravdu neměla s partnerem kouřit hašiš, pokud po něm chcete, aby se ho úplně vzdal a také že bych byla hodně opatrná při "lezení" do jeho osobních věcí a raději bych se tomu obloukem vyhla, protože to může ve Vašem vztahu udělat mnohem větší paseku než celý hašiš.