Minimalizace škodlivosti
Dobrý den. Četl jsm buď zde nebo na jiné drogové poradně, žer houby obsahující psilocybin jsou škodlivé pro játra a ledviny. Že sice psilocybin sám o sobě není toxický, ale houba ano. nevíte prosím vás adresu či člověka, který by se zabýval touto problematikou abych mi pomohl minimalizovat riziko užívání této houby? Mám na mysli alespoň nějakého mykologa. Zda mám houbu úvést do varu, či aby mi poradil nějaké pomocné postupy, jak bych alespoň minimalizoval dopad toxický nežádoucích látek z houby. Nerad bych se potýkal s poškozenými jaátry či ledivinami. když jinak žádné drogy neužívám a za své zdraví denně děkuji Bohu. Moc se mi líbí co zde děláte pro lidi, rád bych vám za to poděkoval. Za sebe i za všechy co to nestihly, nebo zapomněli. Mějte se krásně. S pozdravem Filip K.

Odpověděl: Jakub Minařík
Toxicita lysohlávek by měla být opravdu minimální, postup, jak riziko snížit - kromě toho, neužívat je - neznám a ani nikoho, kdo by mohl poradit, resp.: Pokud chcete riziko minimalizovat a užívání se nechcete vzdát: Tak užívejte dávky přiměřené a neexperimentujte s dosem o stovkách hub, protože toxicita je velmi často (ne vždy) závislá na dávce. Mezi jednotlivými dosemi si dejte pauzu, nejlépe co nejdelší, aby se játra mohla vzpamatovat a neužívejte v tazích, tzn. více dní za sebou. Neužívejte alkohol a ani jiné drogy, které jsou hepatotoxické. Stačí? :-)