psychicka zavislost ??
A-mallka
Jsem psychicky zavisla na extazi, kdyz: uzivam ji kazdy druhy tyden na party (vv prumeru 2 pilule) , nikdy jsem zatim nebyla na akci cista ? Vzdycky se na party hrozne moc tesim a s kamarady ji vzdycky dopredu planujeme (vcetne toho, jakou E a v kolik si ji dame). Kdyz jsem pres vikend doma, nenudim se, ale kdyz jsem napr. jednou uvazovala, ze bych si treba dala 5 tydnu pauzu, byl to neprijemny pocit a nedokazu si to moc predstavit. Jinak, mam i jine konicky, ktere vubec nesouvisi s E. Xtc uzivam uz pul roku, porad vicemene s frekvenci 2x mesicne. Posledni dobou mi ale pripada, ze na pilule myslim hrozne casto a na akce se tesim az moc. Takze by me zajimalo, jestli jsem psychicky zavisla na E ??? Na druhou stranu, mam pilule doma a bez toho, abych sla na akci, by me ani nelakalo je vzit...

Odpověděl: Jakub Minařík
No, závislost to asi ještě není, ale docela pěkně se ROZJÍŽDÍTE. Ta fáze, kdy si loupnete piluli jen tak (nebo něco jiného) dorazí až za nějaký čas. Asi docela správně cítíte, že byste měla začít BRZDIT.
Ono se to s drogama (stejně tak s alkoholem, cigaretami, některými léky) má tak. Relativně dlouho se neděje nic. člověk má pocit že to je pohoda a že to zvládá. Pak se mu začne zdát, že se mu to vymiká z rukou, zjišťuje, že ho braní trochu obtěžuje, resp. že na něj pořád (nebo velmi často) myslí. To je asi to, co popisujete ve své otázce. V další fázi překoná obtížněé myšlenky, většinou tím, že si řekne, že přec nebude tak zle. No a pak jednou přijde chvíle, že se člověk ráno probudí a zjistí, že je průšvih a že to už jaksi nejde zpátky. To už je závislost.
Pokud stojíte o nějaké doporučení, tak se pokuste vrátit k nepártiovým aktivitám. Možná vás to chvilku nebude bavit a dá to dost práce, ale pokud vytrváte, tak to zvládnete. Vyplatí se to. Možná si ušetříte odvykací léčbu.
P.s. Kdyby vám to dělalo problémy, tak se klidně ozvěte, nebo se zastavte. Pracuju v Denním stacionáři SANANIM v Praze (najdete v kontaktech). Rádi vám poradíme (i anonimně)- :-)