Katy
Ahoj, chtěla jsem se zeptat jak dlouho zůstávají v krvi pozůstatky marihuany a extáze. Před třemi týdny jsem poprvé extázi zkusila. Občas (možná 5x do roka) kouřím marihuanu. Když jsem si naposledy zakouřila, ráno jsem se vzbudila a točil se se mnou celý svět. Fakt hrozný stav....neumím se na nic soustředit, zdá se mi že jsem pořád mimo, cítím divný tlak v hlavě. Na internetu jsem se dočetla o depersonalizačním syndromu, je možné že bych ho mohla mít?? Příznaky tomu napovídají ale nevim. Prý to člověk může dostat když je na drogách závislý, ale to já v žádném případě nejsem. Za jak dlouho tenhle stav zmizí?? Nebo jak se ho můžu zbavit?? Předem děkuju za odpověď

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, extáze by už po tak dlouhé době neměla mít vliv, v těle se udrží tak 7 dní. U marihuany je to delší doba, někdy se uvádí až měsíc, ale to spíš u pravidelných kuřáků. Je ale možné, že Vám ta poslední cigareta nějak nesedla a taky Vám mohla rozjet problémy, které se dosud neprojevily. To se stává. V každém případě by bylo asi dobré navštívit lékaře, ideálně psychiatra, který má zkušenosti se závislostmi, aby Vaše stavy posoudil a řekl Vám, jestli je to dočasné a nebo jestli je to něco vážnějšího. A rozhodně byste teď měla na jakékoli drogy zapomenout. Pokud byste potřebovala kontakt na nějakého lékaře, napište znovu nebo zavolejte na tel. 283 872 186. Určitě po jeho návštěvě budete moudřejší.