vliv braní drog na délku života
qq
Když člověk bere delší dobu tvrdé drogy (tak 5 a více let), povede se mu přestat a žije zdravě, je pravda, že má už stejně organismus tak zdevastovaný, že nemá žádnou šanci se dožít vyššího věku?

Odpověděl: Jana Justinová
Určitě se to nedá říct takhle jednoznačně a každého, kdo bral 5 let tvrdé drogy odsoudit k předčasné smrti. Pravda je, že braní drog, především pokud je to injekčně a ve velkém množství, zatěžuje hodně organismus po mnoha stránkách. Trpí především játra, ale i ledviny, oběhový systém, tedy i srdce (to především u stimulancií, kde se rychle mění aktivita organismu na maximum), a sekundárně i další orgány. Samozřejmě ale záleží hlavně na tom, jaký je životní styl uživatele. Pokud se mu podaří vyvarovat se všech onemocnění, která často závislé lidi postihují, jako je například žloutenka typu B nebo C, cyrhóza jater, abscesy apod., a má pravidelnou životosprávu a lékařskou péči, myslím, že se může dožít zrovna tolika, kolika člověk, který chodí do kanceláře, pak na pivo a kouří. Ale opravdu se to nedá zobecňovat...