zavislost ?
Michal
Rad bych se zeptat jake jsou priznaky, nebo jak poznam ze dotycna osoba je zavisla na aĺkoholu ? Nikde jsem bohuzel dosud nenasel, dekuji S pozdrave Michal

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, ono to není úplně jednoduché, jak by se zdálo. V podstatě se o závislosti mluví poté, co člověk není schopen být v klidu bez dané látky, v tomto případě alkoholu. To znamená, že má třeba určitou denní dávku, která není úplně standardní a pokud by měl být jeden den bez ní, bude hodně nervózní, nevrlý, neschopný fungovat. V pokročilejším stadiu se mohou objevit i fyzické příznaky, jako třeba třes a pocení. Hranice závislosti na alkoholu je dost nezřtelná, je mnoho lidí, kteří jsou tzv. sociálně přijatelní alkoholici. pijou sice denně, ve značném množství, ale např. při obchodních schůzkách a jednáních a jsou tedy dobře schopni fungovat. Jakmile ale člověk pije každý den a dělá mu problém vynechat, je už to alarmující.