Co myslite???
keepdeep
Ked berem drogy len pod kontrolu uz asi 4roky.a viem kedy si dat pauzu a kedy mozem a nemozem.Myslite ze sa to da navzdy mat pod kontrolou alebo si myslite ze sa to neda.Ja si myslim ze sa to da.lebo to zalezi len na povahe.Ja mam kamaratov len samich fetakou a je to moja rodina a moje vsetko kedze ta prava rodina sa mi total rozpadla.Fetujem od 13 rokov.a vzdi mi to iba pomohlo.Tak sa pytam mozu drogy aj pomahat?????

Odpověděl: Bára Orlíková
Nikdo netvrdí, že drogy nemohou pomoci - koneckonců opiáty se užívají jako lék při silných bolestech, kokain se používal jako anestetikum, jiné stimulanty jako lék při problémech s nadváhou a při léčbě některých symptomů lehkých mozkových dysfunkcí, ... Také nikdo netvrdí, že se musíte stát na droze závislý a mít okamžitě potíže, jakmile si jednou nebo párkrát dáte. Ale že by bylo zrovna moc pravděpodobné, že by se to někomu podařilo udržet dlouhodobě pod kontrolou, to také ne. Samozřejmě, že záleží na povaze, ale i na spoustě jiných okolností, zda do toho někdo vlítne nebo jak rychle se do drog propadne. Ovšem ze zkušenosti vám můžu říct, že v okamžiku, kdy začne člověk řešit, zda už na drogách závislý je nebo ještě není, zda se to dá udržet nebo nedá a kdy sám sebe má potřebu přesvědčovat, že to pod kontrolou má - tak už je to většinou špatné a moc pod kontrolou už to objektivně není. Čtyři roky jsou dlouhá doba. Nevím, jak intenzivně drogy berete, ale pokud máte mezi svými blízkými jen lidi, kteří berou a nemáte moc žádné rodinné zázemí, tak to spíš vypadá, že jste v tom až po uši. Drogy jsou při dlouhodobém braní jen náhražka, ve skutečnosti vám jen "pomáhají" zaplácávat problémy, které máte, pocity, které cítíte, a neumožňují vám nic řešit. Jen se propadáte. Rodinu vám nenahradí. Jsou i jiné, mnohem méně nebezpečné způsoby, jak se s životem vyrovnávat. Zkuste nad tím jen trochu uvažovat. Nikdo vás nenutí přestávat, ani ode mně to neuslyšíte - to je jen na vás, jestli se pro něco takového rozhodnete. Jen to bude postupem času složitější a i když budete vědět, že vám to už škodí, tak to nebude jen tak s tím seknout... Kdyžtak znovu napište.