Jen tak
V čem je prosím vás hlavní rizko i.v. aplikace pervitnu oproti jeho šňupání? Když si budu dávat pozor na čistý stříkačky, na to abych si to dal dobře a také když budu mít dobré zdroje peří (ale chápu, že ne vždy jsou při ruce). Díky moc. P.S. Ptám se spíš jen ze zajmovosti, piko bych už nerad pokoušel ;)

Odpověděl: Pavel Kubů
Jakékoliv invazivní zásahy do lidského těla jsou spojeny s celou řadou rizik snadnějším přenosem infekčních chorob počínaje a trvalým poškozením dotčené tkáně konče. I když si budete dávat sebevětší pozor na to, abyste jehly nesdílel s dalšími osobami, neznamená to ještě, že máte nad infekcemi vyhráno. Udržet dlouhodobě přísné zásady sterilní i.v. aplikace se často 100% nedaří ani zdravotnickým profesionálům s dlouholetou praxí...flegmona některé končetiny, která se typicky rozvíjí po nesterilní i.v. aplikaci pouličních drog, Vás o ruku či nohu může v relativně krátkém čase připravit. Dále je třeba vzít do úvahy rychlejší rozvoj tolerance k účinku při i.v. aplikaci a s tím spojenou nutnost zvyšovat dávky k dosažení požadovaného účinku.