kamarad
rachel
Ahoj... potrebuju poradit... 7,2 se mi po pul roce ozval muj byvaly pritel s tim, ze je na drogach a sam uz to nezvlada, ze potrebuje mou pomoc...uz dva dny ho temer nepretrzite shanim a zasypavam smskami... neodpovida co mam delat??? jak jinak se s nim mam spojit??? A na co se ho mam vlastne napred zeptat??? Diky za odpoved

Odpověděl: Jakub Minařík
Víte, já bych doporučoval mu poslat jen jednu SMS - až bude opravdu chtít pomoci, tak ať se ozve. Protože podle toho co píšete s vámi spíše manipuluje, resp. alespoň se o to snaží. A až se ozve, tak se s ním sejděte někde na neutrální půdě. Pak se ho poptejte jak to vypadá, co bere a jak dlouho a nabídněte mu, že mu pomůžete zprostředkovat kontakt s nějakým léčebným zařízením - kontakty vám rád pošlu, pokud budete chtít. Tam si předtím zavolejte, abyste věděla co a jak a pak ho tam prostě doprovoďte. Na jinou formu pomoci (vezmi mě k sobě, jen u tebe vykrizuju a pak zas půjdu; musíš mi půjčit peníze, mám absťák, dlužím mafii, ...) nepřistupujte. Je to ztracený čas - nevede to k výsledku, stojí to spoustu energie a postižený se do toho jen více zamotává. Držím palce a kdyby bylo třeba, tak klidně ještě napište. :-) P.s. Mám pár klientů, kteří začali brát tak, že někomu pomáhali. Tak si dejte pozor.