pervitin
Brala som pervitin velmi dlho a mam na vas otazku. Pocas obdobia co som brala pervitin trpela som niekedy roznymi halucinaciami.. mozno ani nie tak halucinaciami ako napriklad mala som strach niekedy ist von z domu, dalej myslela som si kazdy je proti mne, myslela som si ze kazdy ma sleduje, niekedy ked som sa s niekym rozpravala alebo pozerala tv moje myslenie sa uplne vymykalo realite. ked som si dala pauzu od brania pervitinu pomali sa moje myslenie zacalo vracat do reality. som cista asi pol roka a mam na vas otazku ci sa tieto psychoticke stavi niekedy nemozu vraciat. lebo v priebehu prveho mesiaca apstinencie sa mi niekedy vracali pocity ako napryklad ze vsetci su proti mne alebo som sa citila divne ako keby som bola nadrogach a pritom som apstinovala. teraz sa citim normalne len chcem vediet ci sa tieto stavy mozu vraciat a rada by som vedela ci to co som mala v priebehu obdobia ked som brala pervitin mohla byt nejaka psyhycka porucha. dakujem za odpoved.

Odpověděl: Jakub Minařík
Začnu asi od konce. Ten stav, který jste pociťovala v době, kdy jste brala pervitin, byla nejspíše toxická psychoza (to znamená psychotická porucha vyvolaná nějakou látkou). V podstatě je to velmi podobné schizofrenii, přiíznaky bývají někdy velmi podobné, definitivní diagnosa se často stanovuje tak, že je pozitivní toxikologie a stav odezní během asi tak měsíce. U vás to bylo celkem typické i co se týče toho odeznívání - jestli tomu dobře rozumím, tak po měsíci jste byla O.K. Ohledně toho, zda se to může vracet: Pokud budete abstinovat, tak je to poměrně málo pravděpodobné. Může se to vrátit v souvislosti s nějakou zcela extrémní situací - to ale hrozí takováhle porucha i zcela zdravému člověku. Pokud začnete znova brát psychostimulancia - pervitin, kokain, ... tak se vám obtíže vrátí velmi svižně. jakmile člověk začne na piku jednou psychotit, tak se to pak vrací klidně po prvním užití. Vybavuji si, že jsme mívali klienta, který po jednorázovém relapsu měl okamžitě halucinace, které si vynutili jeho hospitalisaci na psychiatrii. Opakovaně. Takže raději abstinujte a ať vám to jde. :-) A kdyby byly obtíže, ozvěte se. :-)