Strach???
ivana
Dobrý den... 9.2. 2005 Mám na vás takovou otázku...Týká se to chození na praxi..... Nevím co se to semnou děje, vždy když se ráno vzbudím a připravím se odcházet z bytu...Tak to začne...Jakoby nějaký cizí hlas ve mě mi řekne něco jako "NIKAM NECHOĎ A BUĎ DOMA" I kdyby to NĚCO by byla jen 0,01 ze 100% tak se nedokážu přinutit abych tam šla, něco se ve mě zablokuje a ten divnej strach mi nedovolí tam jít. Když se třeba češu a myslím na to že tam opravdu musím jít tak je mi fakt hrozně a zase něco uvnitř mi říká"KLIDNĚ SI MYSLI ŽE TAM PUJDEŠ, STEJNĚ SE VRÁTÍŠ" a i když třeba vylezu z bytu ven a chci tam jít tak v tu chvíli je tu znova ten pocita, a abych ho nemusela prožívat znovu tak se raději opravdu vrátim, když vím že tam už určitě nepujdu tak ten divnej pocit začne pomalu mizet. Ve chvíli začnu mylset na to co zase řeknu ve škole aby mě nevyloučili, protože mám poslední šanci a i přes to všechno tam nejdu. Prostě se bojím toho pocitu. Odpoledne kdy už bych jakoby přišla domů tak si zase říkam, že sem to tam mohla klidně vydržet, jenže nevím proč ale nedokážu to.... Když tam třeba sem tak (dělám prodavačku v takovým menším obchodě u nás ve městě) to bývá většinou v pondělí tak mi to nějak zvlášť nevadí a v pohodě to odmakám. Nejsem zrovna bezproblémový typ člověka spíš naopak. Už dělám druhou školu protože z tý první mi vyhodili kvůli tomu samému. Myslíte že na to může mít vliv kouření marihuany nebo občesné užívání XTC, perníku atd.?? Doufám že mi včas poradíte a že se nedovím nic zlého. Předem děkuji. Ivana.. 18 let

Odpověděl: Jakub Minařík
No myslím, že marihuana a ext na to mít vliv může a to setsafra. Taky si myslím, že byste měla navštívit psychiatra a to z těchto důvodů: a) To, co popisujete, může být potenciálně vážné duševní onemocnění. Slyšet hlasy není úplně normální, resp. je to jeden z diagnostických bodů pro dg schizofrenie. Možná, že to, co popisujete, není hlas, ale budí to ve mě vážné podezření. Pokud by se skutečně jednalo o schizofrenii, tak včasně zahájená léčba má zcela zásadní vliv na to, jak to dopadne. b) Psychiatr by vám jistě pomohl se nějak dohodnout se školou. Protože pokud máte takovéhle pocity, tak je asi do školy dost problematické dojít. Je to něco podobného, jako když máte zlomenou nohu. Nu, takže doporučuju: - nehulit, žádná ext - psychiatr a to hned. Když napíšete odkud jste, mohu vám i nějakého kolegu doporučit