smiling
uz skoro dva roky chodim s klukem ktery byl tri roky zavisly na pervitinu a asi tak rok si ho pichal,kvuli mne toho nechal a vydrzel to skoro rok,a uplne se zmenil,zacal chodit do skoly chovat se jinak a oduzovat drogy(jen dbakrat uklouznul,ale hnde toho pod pohruzkou ze se rozejdem nechal)ted si dal potreti a ja uz nevim jetli s tim nekdy bude moct skoncit?ma vubec sanci prestat uplne na furt?kdyz to uz vydrzel docela dlouho.co muzu pro nej udelat?mam mu jeste dat sanci potreti nebo to nema cenu ?jak mu muzu pomoct?dekuju

Odpověděl: Jakub Minařík
Možná by stálo za to, kdyby partner vyhledal nějaké doléčování, protože jak jsem pochopil, tak se neléčil ani se nedoléčoval. Doléčování má ten smysl, že mu pomůže stabilizovat abstinenci tak, aby nerelapsoval, nebo byla menší pravděpodobnost relapsu. Jen na okraj - závislost je onemocnění, které je ve své podstatě nevyléčitelné. Může dojít jen k tzv. remisi, tzn. onemocnění je v klidovém stadiu a nyní se neprojevuje. Podstatou onemocnění je ztráta kontroly nad užíváním - jak co se týče zahájení konzumace drogy, tak pokračování užívání, tak jejího ukončení. Budiž to vysvětlení toho, proč přítel relapsuje - prostě je to ve chvílích, kdy to nemůže ovládnout, prostě proto, že to nejde. Tím ale nechci říci, že to je omluva jeho relapsu. Je to jenom vysvětlení. Tedy - pokud byste (resp. přítel - ale vy jej v tomhle ohledu krapet řídíte) vážně uvažovali o možnosti doléčování, tak napište, odkud jste. Pokusím se vám nějaký kontakt vyhledat.