LSD
bhagawanster
Dobrý den. Od mládí trpívám častými depresemi. Před několika lety jsem po tripu dosáhl několika týdenního stavu, kdy jsem měl poprvé v životě pocit, že žiji. Až tehdy jsem pochopil, že život je možno žít, aniž bychom museli prožívat neustále utrpení. Po čase tento stav odezněl a já jsem se vrátil ke "svým" antidepresivům, které však nijak výrazně nepomáhaly. Užíval jsem prothiaden, prozac, deprex, citalex a nyní zkouším Cipralex. Avšak stále se cítím jako porouchaný stroj. Nejhorší je asi také vědomí, že to tak nemusí být, neboť vzpomínka na stav po aplikaci LSD ve mě přetrvává. Uvědomuji si, že není možná léčba pomocí LSD, ale zajímalo by mne, jestli nejsou nějaké léky, které by pracovali na stejné bázi jako LSD. Jediné co mne dodává sílu k životu je vědomí, že mohu dosáhnout stavu, ve kterém jsem byl po onom tripu. Třeba je možnost, jak jej dosáhnout pomocí legálních léčiv, jenom o ní nevím. Děkuji za odpověď.

Odpověděl: Jakub Minařík
Obávám se, že žádná antidepresiva, která mají efekt jako LSD nejsou. Bohužel. Léky jako LSD sice skýtají jistě silný potenciál k využití, na straně druhé - experimenty s nimi přinesly mnoho komplikací. Takže se v léčbě již nepoužívají. Existuje však technika, která navozuje stavy podobné jako při intoxikaci silnými halucinogeny a jmenuje se holotropní dýchání. Je na rozdíl od LSD mnohem bezpečnější. Nevím, kdo všechno ji v čechách nyní dělá, ale určitě je možnost se obrátit na Dr. Kudrleho, který pracuje na psychiatrické klinice v Plzni. :-) Stačí?