Nali
Váz. p. Minarik, cez víkend vyvstali ohladne mojho priatela nove otazky a teraz ked som si precitala Vasu odpoved, tak vidim ze su opodstatnene. Priatel bude na psychiatrii do piatku, primarka mu povedala, ze vtedy ho pusti domov, aj ked mne sa to nepozdava a nechcem, aby sa vratil domov do "drogoveho" prostredia. Navrhla, ze by mal ist do centra pre liecbu drogovych zavislosti na 1-2 mesiace a az potom do resocializacneho centra do Nov. Zamkov. Chcem sa spytat, aky je rozdiel medzi tymito dvoma zariadeniami? My sme vybavovali resocializacne centrum, a tam mal priatel nastupit rovno zo psychiatrie, po detoxe. Aky je teda spravny postup? Tiez uz druhy den preziva priatel silne abstinencne priznaky a to ze ho chcu pustit uz v piatok sa mi zda neopodstatnene. Chcem sa spytat Vas, ako odbornika, aky je teda spravny postup v tomto pripade. Dakujem

Odpověděl: Jakub Minařík
Ohledně chvíle, kdy by měla být ukončena detoxifikace vám moc neporadím, protože na to je třeba znát klinický stav pacienta a to je třeba ho mít v ordinaci. A to se mi jeví nyní jako nemožné. :-) Bylo by ale velmi rozumné, aby nastoupil odvykací léčbu - optimálně tak, že jej přeloží z detoxu (to je to co se teď děje na té psychiatrii) přímo do léčebny a většinou se to tak i dělá, pokud tomu nebrání zvláštní okolnosti. Trochu jsem se koukal po netu a pochopil jsem, že to na ty - měsíce je léčba a to v Nových Zámcích doléčování. Doporučoval bych se ale s nimi spojit a domluvit se na podmínkách přijetí. I když to by měl udělat optimálně klient, který má o léčbu tam zájem, ale ten myslím nyní nemůže. P.s. S těmi odvykacími příznaky - ono příteli nebude dobře celkem ještě nějaký čas, protože to prostě trvá - než se dáte do pořádku. Také psychika obyčejně dost labilní, když člověk dlouho bral.