B.Orlíková
Dawe
Zrovna ted jsem prisel od psychiatricky a zjistil ze tam bude az zitra.Dnes ordinuje vM.Boleslavi.Ano ty chute na drogu jsou fakt silne.Zatim to zvladam.Porad jsem nic nemel.Skoro 14dni.Necelych teda.Chtel bych ji poprosit jestli existuji nejake leky kterymi bych tu chut na heroin zahnal.Alespon do toho odjezdu.Vim ze to v Nemecku zmaknu byl jsem tam uz asi 3x.Hlavne nechci subutex.To je z blata do louze.Ja vam dekuji za zodpovezene dotazy.Z tim odjezdem to zatim vypada blede.Dost mi pomahaji znami.Ale porad me hlidat nemuzou a ani to neni k zivotu......Tak sned to zmaknu.Zatim se drzim.A jsem z Kolina.Ale jezdil jsem k MuDr.Rieselovi ktery jezdi do kacka v Benesove ma ordinaci v K.Hore.U nej jsem presel na subutrex.S pozdravem stale abstinujici Dawe

Odpověděl: Bára Orlíková
Teď tedy nevím, jak jste pochodil u psychiatričky - ale obávám, že na tohle se obvykle medikace nepředepisuje, speciální lék zahánějící chutě na drogy není a nejsem si jistá, zda by vám psychiatra předepsala nějaké jiné léky. Do budoucna je jistě perspektivnější zkusit ty chutě zvládat bez podpory léků - ono se pak totiž může lehce stát, že člověk vymění drogy za léky na uklidnění a vyjde to pak úplně nastejno. Pokud ovšem netrpíte ještě nějakými jinými psychickými potížemi, při kterých je medikace nezbytná (např. deprese). Bohužel se mi nepodařilo najít žádný kontakt na nějaké specializované zařízení přímo v Kolíně. Napadá mě, co vlastně teď děláte - do odjezdu do Německa zjevně spoustu času - zda máte třeba nějakou brigádu nebo zda jste doma, jestli bydlíte sám nebo s někým (rodiče, spolubydlící), jestli máte nějakou smysluplnou zábavu na volný čas ... Na zmírnění těch chutí docela pomáhá si stanovit nějaký pevný denní režim - když se nudíte a nemáte co na práci, chutě si tudy najdou snadno skulinku. Stejně tak v případě, že se pohybujete na místech a mezi lidmi, které máte spojené s drogami nebo kde se bere. Zkuste se zamyslet, v jakých okamžicích, situacích, vašich náladách přichází ty chutě nejčastěji (nikdy nepřijde intenzivní chuť z ničeho nic, vždycky to má nějaký podklad) - nudíte, připadáte si zbytečně, jste ve stresu, nezvládáte konflikty s rodinou nebo v práci, je vám smutno, máte strach, nemůžete spát, setkáte se někým, kdo bere, ... Dobré je taky vyhnout se alkoholu a všem dalším drogám (míněny např konopné drogy) - mohlo by vám to nastartovat chutě a další relaps. Když je člověk pod vlivem alkoholu, pokušení si dát se zvládá obtížněji. Když se vám podaří identifikovat situace, ve kterých chutě přichází nejčastěji - můžete se jim líp bránit. Tak na sebe dávejte pozor a nevystavujte se zbytečně těm rizïkovým situacím. Kamarádi vás mohou chránit jen do jisté míry, stejně jste za sebe a svoji abstince zodpovědný sám. Jak píšete - nemohou vás stejně hlídat stále a navíc to není k žití. Tak držím palce a ozvěte se, jak to dopadlo u té doktorky.