Antabus
nikro
Po akej dlhej dobe po poslednom užití antabusu je bezpečné piť (alkohol)? Naposledy som užil v piatok dve tabletky a beriem ho zatiaľ len tri týždne. Je pravda, že ocot pomože prepiť antabus?

Odpověděl: Jakub Minařík
Cituji: "K reakci na alkohol může dojít až do 14 dnů po užití poslední dávky disulfiramu." alespoň to jsem našel v manuálu. Jinak s antabusem nemám moc zkušeností, protože ho v léčbě neužívám. Doporučoval bych na vašem místě maximální opatrnost. Existují sice možnosti, jak efekt antabusu omezit, nebo zpomalit nástup účinku, ale nemusí to dopadnout dobře. Vybavuji si jednoho staršího kolegu, který vykládal, jak se opil jeho pacient a předtím se nacpcpal zavináčema a špekem. Málem umřel. To co dělá antabus s metabolismem alkoholu je velmi vážný zásah. Zastavuje jeho degradaci na úrovni acetaldehydu, tedy látky, která je velmi toxická. Smrtelně toxická. Alkohol je normálně poměrně jedovatý. Po antabusu asi tak 100 násobně. Vykašlete se na to. Jestli chcete pít, přestaňte brát antabus a zas se do toho pusťte. Ale nepijte na něj. Počkejte těch 14 dnů, pokud nechcete umřít. Varianta je taky zavolat si záchranku a pak do sebe obrátit láhev kořalky. Kolegové sice nebudou mít radost, ale přežijete. Ale jestli vám to za to stojí, ponechám na vás. :-)