krev
Dobry den. Na serveru XTC, jsem se docetl, ze darovat krev po XTC je mozne tak po 14 dnech, u marihuany až tak po měsíci, žemuž moc nerozumím. Nejdříve jsem to pochopil tak, že jde o látku, jenž se drží v krvi. Ale odpověděli mi že to tak není. Jde totiž prý o kvalitu darovené krve. A to mě právě zarazilo. Vím, že marihuana je v krvi zrhuba 3 dny, v tucí třeba ten měsíc, prý se postupem času vylučují metabolity marihuany stejně do krve, což znamená že tam THC je, ale hlavní je prý stejně tak kvalita krve. Tak bych se rád zeptal co marihuana dělá z krví, že člověk není schopen kvalitního, zodpovědného dárcovství? Je opravdu kvalita krve delší dobu zasažena po marihuaně než po XTC? Děkuji Vám za seriózní odpověď. Vážím si Vás. Díky. Filip

Odpověděl: Pavel Kubů
Dobrý den. Na ty dotazy si vzpominam, shodou nahod jsem Vam na ne odpovidal. Jak vidim tak se mi nepodarilo Vam problem dobre vysvetlit. Zkusim to tedy na prikladu. Coby zodpovedny darce musite pocitat i s variantou, ze Vase krev nepujde k dalsimu zpracovani na krevni derivaty, behem nehoz se stopova mnozstvi cannabinoidu rozpadnou na neaktivni metabolity a v nekterych druzich krevnich derivatu nebudou obsazeny ani ty, ale ze bude ve forme tzv. plne krve podana potrebnemu pacientovi. Tim pacientem muze byt i dite a Vase krev, sice velmi nepravdepodobne, tak muze vest k jeho prvni intoxikaci cannabinoidy. Konzumace konopi nijak nezhorsuje kvalitu krevniho obrazu, ale krev darcovska by mela byt odevzdavana pokud mozno bez pritomnosti jakychkoliv byt stopovych mnozstvi psychoaktivnich latek.