B.Orlíková
dawe
Vzpominate si na me? Jmenuji se David a jsem ze strednich Cech.Asi pred 4mesici jsem resil rozhodnuti pro ustavni lecbu nebo substitucni.Se zavislosti na heraku.Zvolil jsem substituci ale byla k nicemu tak jsem jel na detox do H.Brodu a po deseti dnech na lecbu do H.Berkovic,kde mi schazel tyden do konce a predcasne to ukoncil.Chtel jsem odjet do Anglie ale nevyslo mi to,tak cekam az nekdy pristi tyden prijde obleva a odjizdim delat na tri mesice do Nemecka.Prvnich deset dni po propusteni jsem fetoval ted si kroutim doma lehci acka.Ale uz je to v pohode.Jen jsem chtel dat o sobe vedet jak jsem se na konec rozhodl.Po vasi porade

Odpověděl: Bára Orlíková
Jsem rada, ze se ozyvate a ze jste se nakonec rozhodl pro lecbu v lecebne - i kdyz substituce ma jiste sve vyhody, byva to obvykle zalezitost docasna. Klientum po lecbe se doporucuje jeste nejakou dobu dochazet nekam na dolecovani, aby se pokud mozno vyhnuli relapsu. Coz se vam tedy uplne nezdarilo. Nevim, jak dlouho ted zas po te desetidenni jizde abstinujete, ale varianta cesty za hranice se mi nejevi jako spatna. Neni asi moc velka pravdepodobnost, ze byste se v Nemecku dostal k drogam (i kdyz opatrnost je na miste vsude) a vydelate si penize. A po navratu se muzete rozhodovat, zda tu stabilitu v abstinenci nepodporit jeste tim, ze byste cas od casu navstivil nejake dolecovaci centrum nebo podobne zarizeni. Pomohli by vam nejen s tim, ze se mozna budou vracet nejake neprijemne stavy nebo chute na drogy, ale i s tim, ze budete asi po navratu shanet praci a vyrizovat dalsi veci. No, taky je varianta, ze zkusite nejakou ambulantni formu lecby ted, protoze tezko rict, jak to bude s terminem odjezdu a je nutno vymyslet i neco pro pripad, ze to nevyjde. Abyste se nerozjel v heroinu driv, nez se vam podari odjet, popripade, abyste pak byl schopen odjet. Tak to zvazte. Zatim drzim palce.