dcera
Edita
Dobrý den,moje nevlastní šestnáctiletá dcera určitě bere drogy.Manžel jí hodně povoluje,dostává vysoké kapesné,často spí u kamarádek a chodí na různé párty.Někdy když večer přijde domů,nejde vůbec spát,a třeba přes noc uklidí celý byt.Někdy je hodně upovídaná,nevydrží chvíli sedět,má rozšířené zornice..jindy je zas bez nálady,celý den prospí,když se ptám co se dějej,odsenkne.Ona taková v menší míře byla už dřív,je trochu rozmazlená a hodně tvrdohlavá.jinak se dostala na střední a učí se dobře.Zameškané hodiny nemá.Hodně se zajímá o kluky a střídá je jak ponožky.Vždycky si vybírala takové ty pochybné týpky,teď má kluka,o kterém vím,že je hodně problémový,hrozí mu vězení a něco si něco píchá.Našla jsem u ní v mikině jehlu,ale ona tvrdila,že je Michalovo(její kluk),že zjistila,že si píchá a rozejde se sním.Moc jí nevěřím. Tohle trvá už rok.Poslední dobou je stále nemocná,celý tenhle týden byla doma a učila se,ale v pátek se zase někam chystá. Svoje podezření jsem oznámila manželovi,ale on asi nevěří,protože se k tomu moc nevyjádřil.On totiž nevidí to co já,je často v práci a já jsem momentálně na mateřské.Přijde mi,že jí tak trochu uplácí,za dobré známky a úklid bytu dostává od otce peníze a dovoluje jí chodit na diskotéky. Možná si říkáte,že jsem o tom s ní měla promluvit,ale já mám z toho strach.Jejího otce jsem si vzala teprve před půl rokem,takže do té výchovy moc nemluvím.Ona mě má ráda,bere mě spíš jako kamarádku,ale moc se nesvěřuje.Chodíme spolu na nákupy,jezdíme na hory,na výlety,na prázdniny máme spolu naplánovanou pěknou dovolenou..ale když jí do nečeho jen trochu mluvím,třeba do jejího chování apod. dá mi ostře najevo,že její máma nejsem. Co mám v takové situaci dělat?

Odpověděl: Pavel Kubů
Dobrý den. Priznaky ktere popisuje nasvedcuji tomu, ze Vase dcera pravdepodobne byva intoxikovana nekterymi stimulacnimi drogami (pervitin, amfetaminy, extaze, kokain). Vzhledem k injekcni aplikaci drogy pritelem se nejspis bude jednat o pervitin, ktery jako jediny ze stimulantu byva takto uzivan. Castejsim zpusobem jeho konzumace je ale snupani. Vase dcera tedy muze mit zkusenost s touto drogou, ale neznamena to, ze ji konzumovala nitrozilne. Prehled rad pro rodice jak postupovat v takove situaci a naopak nejcastejsich chyb,kterych je rozumne se vyvarovat, najdete na http://www.odrogach.cz/index.php?p=2&sess=&disp=texty&offset=144&list=144&shw=100017. Napadnou-li Vas dalsi dotazy obratte se opet na drogovou poradnu. Bude-li pro Vas prijemnejsi si o techto vecech promluvit osobne domluvte si konzultaci ve stacionari Sananimu http://www.sananim.cz/fcilities.php?id=9. Muzete vyuzit i poradenskou linku Kontaktniho centra Sananim na cisle 283 872 186.