Katy
Moc Vám děkuji za odpověď, musím přiznat, že mě nejen potěšila, ale dokonce i povzbudila. Mám toho hodně za sebou, možná to bude znít dramaticky, ale sáhla jsem si až na samé dno. Asi bych se z toho sama nedostala, i když jsem chtěla, zdálo se mi, že už není cesty ven, ale jde to. Jen je potřeba, aby tu byl někdo kdo vás v první chvíli podrží a pro mě tu byli rodiče. Vím, že jsem jim hrozně ublížila a mrzí mě to. Žít se dá i bez alkoholu. Teď vím, že už si do konce života nesmím dát ni "kapku", nechci do toho spadnout znova, vím, jak by to mohlo skončit... v podstatě se dá říci, že mi rodiče zachránili život. Nejspíš ještě nemám vyhráno, ale řeším to tak, že nechodím nikam, kde by mohlo dojít k pokušení, vyhýbám se barům, apod. zařízením. Dokonce i Silvestr byl jen o limonádě, a nijak toho nelituji. Omlouvám se za sáhodlouhou zpověď, ale tak nějak jsem měla potřebu se vypovídat..:-))

Odpověděl: Jakub Minařík
To jsem rád, že vás má odpověď povzbudila. A žít se bez alkoholu rozhodně dá, i když ve společnosti, kde všichni pijou to není snadné. Ale je asi nezbytné to vydžet, protože kdybyste začala pít, tak byste se asi rozjela jako předtím. Takže opravdu raději abstinujte. A "zkoušet si vůli" do barů a na jiná místa nechoďte, je to nerozumné. Vůle má dost práce i bez těchhle experimentů. Silvestr bez alkoholu je taky rozumný, není moudré kvůli sklence sektu riskovat. Stejně bych vám doporučil se nakontaktovat na nějakého terapeuta nebo doléčovací centrum. Myslím, že byste si nějakou podporu zasloužila. Držím palce. :-) Kdyby bylo třeba, tak se ozvěte. Rádi vám s čímkoli pomůžeme. Ať já a nebo kolegové. :-)