Alkohol
Katy
Přeji dobrý den, byla jsem závislá na alkoholu. Bohužel jsem nepila jen doma, ale i na veřejnosti. Hodně mi pomohli rodiče, vzali mě zpátky k sobě, mám tvrdý režim, abych neměla čas "na blbosti". Teď už zhruba půl roku abstinuji, ale všechno se mi vrací, mám pocit, že se na mě lidé dívají "skrz prsty", občas máma potká někoho, kdo mě předtím viděl v pohrouženém stavu. Snažím se o nápravu, ale nedaří se to z toho důvodu, že lidé si prostě pamatují to, co bylo, a ne to co je teď. Nejvíc mě mrzí, že i naši. Vím, že si za to můžu sama, že si ani nic jiného nezasloužím, jenže takhle ani nemám chuť "být lepší". Poraďte mi prosím, co mám dělat, a myslíte si, že se to někdy srovná? Děkuji za odpověď.

Odpověděl: Jakub Minařík
Srovná se to docela určitě. Možná je ale větší problém, aby se to srovnalo ve vás, než vně vás. Jestli mi rozumíte. Lidé kolem zapomenou celkem rychle, jeden kolega říkal, že malá ostuda trvá týden, velká 14 dní. Měl pravdu. To ostatní bydlí v našich pocitech a my s tím máme vážný problém. Lidi kolem se na vás zas tolik nedívají. Někdy samozřejmě ano, zajímá je, co se tolik změnilo, ale zas tak moc vás nepozorují, protože a to je taky citace kolegy: "Zas tak významná nejste." Nejsem si moc jist, jestli chápete, co tím chci říct, tohle bych říkal někomu, s kým pracuji individuelně, psát to někomu po netu je blbý - protože se to špatně uchopuje - ale poselství je asi takové: "Podstatné je, jaká jste nyní - pro vás i pro lidi kolem. Minulost sice za sebou táhnete, ale pro lidi kolem moc neznamená. Maximálně budou mít tu a tam blbý řeči - kterýma vám mohou ublížit. pokud jim to dovolíte. Ale víc nic." A jste lepší. Možná mnohem lepší, než většina lidí ve vašem okolí. Uvědomila jste si své chyby a změnila se, abyste je nedělala. A proto možná máte těžkou hlavu. Protože jste si svoje chyby uvědomila. Většina lidí si ani ty chyby nedokázala uvědomit. Nu, kdybyste chtěla napište. Doporučil bych vám nějakého terapeuta. Kdybyste o tom vážně uvažovala, tak stačí napsat odkud jste, zkusím vám vyhledat kontakt. P.s. A k té abstinenci blahopřeju. Myslím, že to je celkem výkon. Máte být nač pyšná a nemáte se za co stydět. :-)