Daří se mi líp a líp
Mazílek
Hezké úterní dopoledne.S tím detoxem-nikde na léčení nejsme.Zkoušíme to sami.A zatím velmi úspěšně.Je mi fajn.Škoda je že si s vámi nemůžu popovídat z očí do očí všechno bych vám chtěla vylíčit podrobněji ale takhle to nejde.Ale jsem ráda že to jde alesoň takhle.Myslíte že když si zajdu k psychologovi tak mi napíše nějaké prášky na uklidnění a zároveň i na spaní?Ňekdy mi to dělá ještě problém.Předem mocinky děkuji. HAŇULKA

Odpověděl: Bára Orlíková
Jsem rada, ze se vam dari lip. Jen ohledne tech prasku na spani a na uklidneni. Psycholog vam je zcela jiste nenapise, protoze to neni v jeho kompetenci, neni to lekar - tyto leky vam muze predepsat psychiatr. Ovsem mam pocit, ze uzivat v zacatku abstinence od drog leky na spani a na uklidneni neni zrovna to nejlepsi, co muzete udelat - je to casto takove alibi, jak si opatrit nejakou psychotropni latku a mit pocit, ze je to legalni a tudiz neskodne - coz neni pravda a lehce by se vam mohlo stat, ze si opatrite zavislost na techto lecich, zvlaste pokud uz jste je nekdy v minulosti uzivala kuprikladu na zmirneni nasledku uziti jinych drog. Pokud vase stavy nejsou nesnesitelne, tak bych o prascich z¨vyse uvedenych duvodu radeji neuvazovala. Ve vasi situaci je zcela normalni, ze se potykate obcas se stavy, ktere nejsou prijemne a samozrejme by je clovek nejradeji resil tim, ze si neco vezme, at uz jsou to leky nebo neco jineho - do budoucna je ale rozhodne perspektivnejsi se naucit tyhle stavy zvladat bez uzivani drog (potazmo psychotropnich leku). Navic by se intenzita i frekvence tech neprijemnych pocitu a chuti na drogy mela postupem casu snizovat. Doporucuji místo toho nejake bylinne preparaty na uklidneni a spani - v lekarne vam poradi (doporucuje se treba medunka a trezalka). Pokud byste citila, ze stav, ktery prozivate, neni uz zvladatelny a ze se to nelepsi, tak zajdete za psychiatrem. Hodne stesti.