Korylan
Nali
Mam priatela, ktory bol 4 roky zavisly na korylane. Dostal sa na davku krabicky denne. Posledny rok kombinoval korylan hlavne s roznymi benzodiazepinmi, urcitu dobu uzival aj pervitin, niekedy LSD, lysohlavky, extazu. Z makovic varil makovy odvar. Peroralne uzivanie striedal s intravenoznym. Zhruba pred 3/4 rokom pod dohladom psychiatra (ambulantne) ho postupne vysadzoval. Psych.mu predpisoval na skludnenie frontin 2,5 mg 3x denne. Vyse roka sa potyka s urputnymi depresiami, trvajucimi niekolko dni, ktore vrcholia tym, ze ublizuje ludom okolo seba, robi vsetko preto, aby co najviac urazil a vydobil si svoje, ma uplne pomylene myslenie (nieco ako stiha). Na depresie mu zaberali benzodiazepiny urcitu dobu, v poslednom case uz ani tie nie. chcem sa spytat, ci za tych zhruba 5 rokov intenzivneho uzivania vyssie popisanych latok sa mu mohol zmenit metabolizmus, ci dochadza k akumulacii tychto latok v tele (ci zostavaju v tele, alebo sa vyplavuju). toho casu je schopny zobrat naraz 15 mg frontinu spolu s 15 mg radepuru, k tomu este hypnogen, lexaurin a rohypnol. V podstate na nom skoro nic nevidno, akoby tie latky nemal ani v sebe. Je mozne, ze jeho telo uz nedokaze tieto latky spracovat, ze chyba nejaka latka na ich vstrebavanie, ak ano je to ireverzibilny stav? Ak mozte, popiste mi mozne fyziologicke nasledky takehoto dlhodobeho uzivania drog a ich kombinacii. Dakujem a ostavam s pozdravom

Odpověděl: Jakub Minařík
Podle toho, co píšete, váš přítel bere farmaka podobně jako drogy a bere celkem dost. Nevím, jestli ještě chodí k tomu psychiatrovi, ale myslím, že pokud ano, tak by ten psychiatr o tom měl vědět. Jiank se to asi nezmění. Doporučoval bych vám s ním o tom promluvit. Jinak to že snese takové dávky je způsobeno tolerancí na účinky těch léků. Ta vzniká tak, že ty léky dlouhodobě berete ve vysokých dávkách a pak snesete už dávku, po které by jiný umřel. Ty látky se z těla samozřejmě vyplavují, existují na to modely, podle kterých to můžete odhadnout, ale myslím, že to je celkem zbytečné. Podstatné je, že přítel bere a to poměrně dost. Myslím, že podle toho, co píšete, tak by měl přítel jít na detox a odvykací léčbu. Jinak se to asi nezmění. Asi moje odpověď ve vás vyvolá více otázek než odpovědí, tož kdybyste chtěla, tak ještě napište. Přeju dostatek trpělivosti. :-)