kamarádka v nouzy
iachem
Pane Doktore velice vam děkuji za radu,zda si já cokoliv vičítám ponechávám až na druhém místě.Chci se optat zda když celou záležitost svěřim Gábinky ošetřujícímu lékaři zda ji nevyloučí popřípadně z čekatelů na transplantaci.Je mi líto ale již mne ani její matka ani za Gabrielou do bytu nepustí mám teda zlé obavy že opět kozumuje alkohol.Moc vás prosím pokud můžete poraďte mi co moho udělat.Dekuji Miluše

Odpověděl: Jakub Minařík
Víte, mezi námi - transplantace je výkon, který je velmi složitý a závisí na spoustě věcí. Pokud třeba pacient není zdravotně v pořádku a třeba hodně pije alkohol, tak se může celkem snadno stát, že transplantaci nepřežije. Ono je asi těžké vysvětlit jak složité to je, blbě se mi hledá příměr, ale je to něco podobného, jako když měníte přední sklo u auta a přitom jedete po dálnici a nesmíte zastavit a nesmíte se vybourat. Je rozhodně lépe, když lékař má kompletní informace. Viděl jsem celkem dost lidí umřít v nemocnici, protože zatajili, že hodně pijou. A když to vyšlo najevo, bylo už pozdě. Alkohol je dost nebezpečná droga a na alkoholovej absťák se dá docela klidně umřít, a to i když jste jinak zcela zdravá!! A rozumím tomu, že vaše kamarádka na tom není dobře, ale transplantace jater je fakt strašně velikej výkon. Pokud nebude v dobrém stavu, dopadne to zle.