Pervitin a tráva
sybyla
Pěkný večer p.Geblerová...doufám,že nevadí,že opět píši i když jsem ještě nedostala odpověd na předchozí dopis....Patrik mi v den podpory peníze dal,jak slíbil...dokonce jsme spolu byli nakupovat,na obědě.....jenže večer odešel,vlastně už odpoledne a přišel až za 2 dny.Samozřejmě si dal.....řekla jsem mu,že mě zklamal,že mě mrzí že to vydržel 3 týdny a zas to udělal.....nic moc to nekomentoval,spíš si nadával pod vousy...něco prones i nahlas,ale nic moc..jako obvykle..pár drzostí atd.Zřejmě to bylo i proto,že měl peníze..něco jsem mu samozřejmě nechala a chtěl si to nechat na posilovnu,ale asi pokušení bylo větší...také jsem mu to vyčinila,že jsem mu věřila,že si bude muset opět získat mou důvěru a že mu jen tak už neuvěřím a aby si našel práci do března až bude tepleji....at se neválí doma a že potřebuje peníze na oblečení a taky děcku něco občas koupit.Potkala jsem včera kamarádku..povídali jsme si,protože měla skoro to samé se synem...už ho vyhodila po x-letech...žije prý ani neví s kým a kde a je jí to fuk.Přemýšlím také,že ho vyhodím,ale víte on se přes to všechno Patrik změnil a oproti synovi té mé kamarádky Patrik doma nekrade a neprodává nám drahé věci...jen si prodá to své,když má co...říkám si,tolik let si trpěla,brečela,prosila a domlouvala a ted když je trochu vidět výsledek to hodíš za hlavu?Asi jsem měkota,ale nedokážu to zatím...manžel se dnes ohradil,že si udělá pořádek,ale já jsem mu řekla at se do toho neplete..že se do toho nepletl v těch horších chvílích a že spolu nemluví a patrik mu nic nedělá..hádá se semnou když už!!!nevím,asi jsem to manželovi neměla říkat,ale oni spolu nemluví 3 roky,já to koneckonců trpím sama a asi je to blbé,ale když se opravdu nepletl v těch horších chvílích,tak ted už si do toho kecat nenechám..vždy teda manželovi na rovinu řeknu co míním udělat,nebo co zamýšlím...to zas jo...nevím no,asi dělám věci špatně,ale řekla jsem mu,že přes to všechno je to moje dítě a zastávat se ho asi budu ....jak v čem asi no,,,!Jinak je zas Patrik doma...večer odešel k té dívce a určitě si zas 2-3 týdny nedá...podle peněz asi.Je teda pravda,že doma nikomu nic nedělá,není už tak zas drzej a snaží se nedělat takovej nepořádek..nemluvím o jeho pokoji...tam je Hirošima,ale po bytě moc binec nedělá..stejně jako dcera asi...to mi tak už nevadí....když něco,tak mu řeknu,at si to třeba odnese a je klid...sice remcá,ale jde.Nevím jak se mám k němu chovat..jestli ho ignorovat,protože zklamal a dal si...nebo já nevím!!!Docela si rozumí i se sestrou..ona ví jak na něj a když já nadávám,ona se ho zastává a jemu to dělá dobře...aspon jsem si toho všimla.Je jasný,že Patrik nemůže mít peníze...když je nemá ,nikam nejde,ale to taky takhle asi nejde..musí chodit ven a umět oddolat jít si dát.Já mu říkám,že půjdem někam do Káčka,ale on o tom nechce ani slyšet..dokáže ho to strašně rozčílit.je to pro něj velice ponižující a říká,že tam v životě nepáchne..ani přes mrtvoly..že tak závislej není,že když nebude chtít,tak nepude...že to záleží jen na něm,že nepotřebuje žádný detoxy atak.Tak mi povězte co si o tom myslíte....je tu asi vlastně pokrok i selhání...i když po pravdě řečeno,já s tím počítala a myslela jsem si to...jen si říkám,kdyby to udělal jen 1 krát do měsíce a pak by ho to postupně třeba přestalo bavit,tak by to možná šlo se toho takhle pomalu zbavovat,nebo asi kecám blbosti co?Víte on vlastně bere takhle ty drogy...teda perník i trávu,nebo jen perník,nebo jen trávu asi 3 roky..nejsou to ale 3 roky v kuse..byla z toho určitou dobu jen tráva,pak si přešel na perník....pak zas chvilku asi na trávu a dokola...za ty 3 roky teda jako určitě nefetoval třeba v kuse 14 dní...to ne,asi tak i s trávou týden,pak týden doma a takhle to dělá vlastně asi celou dobu...když mi umřela minulý rok maminka tak asi 2-3 měsíce jen tráva a pak přes léto asi víc perníku..pak pauza atak no.Nevím jestli tohle je závislost ...on říká,že když nebude chtít,tak si nedá vůbec...že je to jen jako když já si musím dát cigaretu....já vám musím říct,že mi je trapně už vám takhle psát ty sáhodlouhé dopisy,ale jste moje pomoc..i když jen tákováto,ale jste...chtěla bych určitě vědět,jestli vám to nevadí....jestli ano,určitě bych se nezlobila..jsem ráda,že tu jste vy i ostatní jako vy a chápete nás....díky moc za vaše slova útěchy...kdo to neprožije,nechápe..tak jako zákeřnou nemoc.Předem díky a se srdečným pozdraven zdraví Alena.

Odpověděl:
Dobrý den Aleno, předem Vám musím napsat, že mi to opravdu nevadí, že píšete. Do té doby, kdy Vám to bude něco přinášet, pište. Zároveň s tím bych ráda, aby naše psaní mělo nějakou strukturu. Abychom se někam dostaly. Zkusme si stanovit nějaký reálný cíl, kterého bychom mohly tímto způsobem dosáhnout. A pak bychom to třeba za měsíc zrekapitulovaly a viděly bychom, zda se to povedlo a kdyby se to nepovedlo, tak co zkusíme znova a třeba jinak. Souhlasíte? Napište mi tedy, prosím, co byste chtěla za tenhle měsíc změnit. Čtu Váš dopis poněkolikáté, a musím se přiznat, že opravdu nevím. Máte pravdu, na jednu stranu se Patrik snaží, splnil, co slíbil, na druhou stranu měl peníze, tak si zase dal. Pokrok i selhání. Řekla jste mu, že Vás zklamal. A to je asi pravda. Nedivím se Vám. Jediné, co mě napadá je, dát mu to jako jednu z dalších podmínek. Vlastně ani nevím, co má za podmínky, za pravidla. Napíšete mi to? Psala jste o tom, že Vám musí dávat peníze. To splnil. Existují od Vás nějaké další požadavky, podmínky? A mají své jasné sankce? Je to, aby docházel do nějakého Káčka, taky Váš požadavek? Mohl by být? A to, jestli mu budete tolerovat "1x měsíčně si dej, ale víc ne..."? Je to opravdu jen na Vás, co od něj chcete, co je pro Vás přijatelné a co už ne. A aby Patrik předem věděl, co bude po případných selháních následovat. (Kvůli nepořádku v bytě ho asi nevyhodíte, jako to má "slíbené" za to, když Vám nedá peníze, ale měl by vědět, že určitě(!) přijde nějaká předem daná sankce.) Rozumím Vám a rozumím i Vašim rozporuplným pocitům: kamarádka svého syna vyhodila...budete ho před mužem bránit...když má peníze, tak bere...ale je to přece Váš syn... a tak dál, a tak dál. Je to hodně složité a určitě na tohle neexistuje jedna možná cesta. Záleží na Vás, jak se k tomu postavíte a jak si nastavíte své podmínky a hranice. Co by pro Vás vlastně znamenalo "výsledek hodit za hlavu"? To, jak si své role rozdělíte s manželem je na Vás. Pokud Vám vyhovuje, že si to s Patrikem vyřídíte sama a Váš muž je ochotný na to přistoupit, tak proč ne? Je ale důležité, že spolu komunikujete. Ptáte se, jak se k Patrikovi máte chovat. Myslím si, že by bylo asi dobré, kdybyste se nechovala nějak plánovitě a prostě "jen" byla upřímná. I když to určitě není vždycky jednoduché. A k tomu, co je nebo není závislost. Když Patrik říká, že si dát nemusí, tak ať to Vám i sobě zkusí dokázat. Možná má pravdu, že je to jako s cigaretou. Ale na cigaretách přece taky existuje prokázaná závislost... Vím, že jsem toho dneska napsala hodně. Budu ráda, když mi zase napíšete a pokusíte se odpovědět na moje otázky. Tak se držte a za týden...