ALKOHOL
petpri
Dobry vecer, minuly tyden jste mi pomohl. Rekla jsem o svem problemu spolubydlicim a ti mi rekli, ze doma proste nebudeme mit alkohol. Do Sananimu jsem nesla, radeji jsem se rozhodla pro jinou formu a to AA, zatim to funguje :-) Ted mam ale jiny problem. Mam kamaradku, ktera se mnou kdysi brala drogy, ty ze kterych jsem se lecila... Sice to byla ona a jeji pritel, kdo mi pomohl na leceni a ja jsem ji za to vdecna a take mi pomohla, kdyz jsem se vratila z lecby (ona sama vsak uzivala dal). Predloni se odstehovala s pritelem do ciziny, ale rozesli se neb ona moc pila a kombinovala alkohol s prasky na uklidneni. Ted je tady a rada by prijela zpet do Prahy. Slibila jsem ji, ze ji pomuzu, ale jen kdyz nebude zadne leky brat ani pit. Rada by prijela uz pristi mesic, ale ja na to ted nemam ji pomahat a navic si myslim, ze bere ty prasky dal... a jak sama rika obcas si nejakou tu sklenicku da (tim nechci tvrdit, ze je zavisla, ale moznost tady je) A ja zadne navykove latky doma nechci... Proste nevim, jak ji to rici... Mam strach, ze me bude obvinovat, ze mi kdysi pomohla a ze ji to musim vratit... Docela dlouho me to trapi. Nevim, ajk ji to rici, tak aby se neurazila... A jeste jedna vec... Neznate nejakeho dobreho psychologa nebo psychterapeuta se zamerenim na zavislosti? Chodit do AA prestat nechci, jen bych potrebovala toto zkombinovat s nejakou terapii... Opravdu bych totiz chtela vyresit problemy, ktere mam sama se sebou... Diky moc, P. P.S. Bydlim v Praze :-)

Odpověděl: Jakub Minařík
Pokud hledáte nějakého psychoterapeuta, který se zabývá závislostmi a je dobrý, tak vám taky asi doporučím Denní stacionář SANANIM. Je jich tam celkem vysoká koncentrace. Přijmout by vás měli bez problémů, to omezení s bydlištěm se týká spíše denního stacionárního programu. Variantou je taky Centrum následné péče, Holečkova 31. Ohledně té kamarádky. Víte, pomoci druhému lze jen v tom případě, že to záchranář sám přežije. Mrtvý lékař nikomu nepomůže :-). A aby to záchranáři přežili, je třeba nastavit podmínky tak, aby to fungovalo. To platí i pro vás. Pokud kamarádka chce pomoci - tak je nezbytné, aby byly dodrženy podmínky, které tu situaci učiní bezpečnou. Jinak jí pomoci nemůžete, protože to nedokážete. Kamarádka se může zlobit a vyčítat jak chce, ale myslím, že pokud budete trvat na svém, nebudete s ní o tom moc diskutovat, tak jí nezbyde, než se podřídit a nebo akceptovat jinou formu pomoci. Koneckonců, můžete jí pomoci třeba tak, že jí někam zavedete, pomůžete jí najít lékaře, detox, léčbu, ... Pokud se rozhodnete pro ten DS, tak by vám s tím, resp. kamarádce myslím pomohli. No, jinak blahopřeju, že se vám podařilo nastartovat abstinenci. A doufám, že to vydrží. :-)