okolí na pervitinu
kobra
Bydlim v mensim mestecku a posledni dobou(asi tak rok) pozoruju, ze hodne mych znamych, nebo lidi ktere jsem znal jen od pohledu celkem spadava do zavislosti na pervitinu. Nejdriv jen snupali a to obcas,pak casteji a ted uz si to davaji nekteri i intravenozne. Co tak pocitam,tak jich tady bude tak 10 plus dalsi,co to davaj (zatim) rekreacne. Vsichni to "zvladaji" a zadnej z nich si nepripousti,ze by bylo neco spatne.Vari si ho sami,takze je to vyjde celkem levne. Co vim,tak jejich rodice o tom vsem ani nemaji potuchy. Vidim, ze do toho spadavaji cim dal vic a je jich taky cim dal vic. Chtel bych jim pomoci,ale nevim jak. Na moje rady nedaji,jsem podle nich jenom kamos,kterej jim do toho nema co mluvit. Ale mrzi me to,tak pisu vam.Fakt nevim, jestli se vubec da nejak pomoci,nebo se musi pockat,az se jeden predavkuje(jeden se uz pokusil o sebevrazdu,nastesti mu to nevyslo).

Odpověděl: Jakub Minařík
To máte těžké. Pomoci jistě můžete, ale vzhledem k tomu, že na straně těch, co jim je pomoc adresována, není zájem, tak je to těžké. Můžete jim pomoci leda jaksi proti jejich vůli: 1. Oznámit to na policii (teoreticky jste možná i povinen jim překazit trestný čin výroby OPL - kdybyste se o varu dozvěděl napřed, ale to se jistě nestalo). 2. Zařídit, že se to dozví jejich rodiče. Má to drobné vady: 1. Nejsem si jistý, jestli to bude k tomu, že přestanou, nebo spíš k tomu, že se někam lépe ukryjí. Zkušenost učí, že spíše b) je správně. 2. Možná vám dá někdo po papuli, protože se pochopitelně proflákne odkud ta informace pochází. 3. Možná někoho z nich zavřou a to taky neni ouplně dobrý. Tak to uvažte. Asi to není moc dobrá volba, ale tohle nějak jsou možnosti. Myslím, že nejspíše byste byl úspěšný s těmi rodiči. Nebudou mít moc radost a aby něco začali dělat, museli by se to dozvědět z hodnověrného zdroje. Taky je varianta je trpělivě přesvědčovat. Časem to padne na úrodnou půdu. Chce to ale celkem dost trpělivosti. :-) Držím palce.