prothiaden,defobin
elza
Dobrý den, Našla jsem u přítele několik balení Prothiadenu a Defobinu...vím, že jsou to antidepresiva, ale mám dojem, že je přítel k tomuto účelu neužívá. Napadlo mě, že je asi míchá s alkoholem a nebo je bere jen tak ,pro radost´Chci se vás zeptat, jestli jsou to volně dostupné léky nebo se předepisují?.......Jaký mají na člověka vliv,popř. při kombinaci s alkoholem?......A dá se jimi předávkovat?...A dají se kombinovat s pervitinem? Předem Díky

Odpověděl: Jakub Minařík
Oba léky jsou na předpis. Bez předpisu je legálně získat nelze. Prothiaden je antidepresivum I. generace, lék celkem dobrý, ale přece jen již méně užívaný - pro nežádoucí příznaky, které vadí pacientům i pro relativně vysokou nebezpečnost při předávkování. Sebevražedné pokusy s ním bývají mnohem úspěšnější než s novými antidepresivy. Defobin je anxiolytikum, spíše, než antidepresivum. Ordinuje se při úzkostných stavech. Na rozdíl od prothiadenu je relativně menší pravděpodobnost předávkování vysokou dávkou. Může vyvolat celkem obstojnou závislost. Oba léky klidně mohl lékař napsat společně na jeden tip obtíží. Kombinace obou výše zmíněných léků s alkoholem, je nemoudrá, protože je nebezpečná. Může se docela klidně stát, že dojde k takovému útlumu mozku, že dojde k zástavě dechového automatismu a postižený se udusí. Při užití velkých dávek existují i jiné scénáře úmrtí, ale tím vás nebudu zatěžovat. Každopádně je to na záchranku, kdyby k tomu došlo. P.s. Také přítel může trpět úzkostnou či depresivní poruchou a léky mu může psát jeho lékař? Zkuste o tom s přítelem promluvit.