jak se zachovat?
Alka
Prosím o radu, jaký postup zvolit v případě, kdy jsem dostala zprostředkovanou informaci o tom, že se někteří žáci školy (8. 9. třída) po vyučování scházejí a asi občas kouří marihuanu (pravděpodobně se jedná o fázi experimentování, ale tím spíš je určitě třeba zvolit vhodný postup, aby tato situace nepřerostla ve velký problém). Děkuji

Odpověděl: Bára Orlíková
Omlouvam se, ze vas dotaz odpovidame az ted. Konzultovala jsem ho s kolegyni pravnickou. Je to docela slozita situace. Jednak mate informaci pouze zprostredkovane, tim nechci nijak znectit duveryhodnost vaseho zdroje, ale kazdopadne muze dojit k urcitemu zkresleni informaci a neda se to vzit jeako zcela hodnoverna informace. Navic k udajnemu koureni marihuany dochazi mimo prostory skoly a ve volnem case zaku, kdy za ne skola nema zodpovednost. Takze jedine, co bych vam mohla doporucit, je to, aby tridni ucitel venoval zvysenou pozornost zakum, o ktere se jedna a v pripade, ze rozpozna nejake zmeny v chovani, napadne zhorseni prospechu nebo jine priznaky, ze se neco deje, tak s zakem promluvit, pripadne s jeho rodici. Pokud by mel duvodne podezreni, ze zak je pod vlivem drogy ve skole, je to zas jina situace, nebo pokud by v extremnim pripade doslo ke konzumaci drogy primo ve skole nebo jeji distribuci ve skole - ale o to se zrejme nejedna. Pokud by se jednalo o distribuci drogy ve skole, je to velmi zavazne (v pripade, ze se jedna o zaky nad patnact let, je to trestny cin, o to hur, pokud by patnactilety prodal drogu nekomu pod patnact let). V takovem pripade byste situaci mohli konzultovat s pravni poradnou, ktera se zabyva pravnimi aspekty drogove problematiky, kontakt najdete na techto strankach. Jinak se muzete podivat na stranky www.odrogach.cz, ktere jsem zamerene na prevenci a je tam i cast stranek primo pro ucitele a moznost internetove konzultace.